RSS

Poradnik dla mieszających – podsumowanie

29 Lip

Kilka słów na zakończenie

W poprzednich dwunastu wpisach przedstawiłem w skrócie nieco informacji związanych z przygotowywaniem własnych mieszanek stosowanych w e-papierosach. Odzew, który otrzymałem zarówno w komentarzach tutaj, jak też drogą mailową, pozwala mi na stwierdzenie, że ten cykl był potrzebny i przydatny.

Być może rozczarowałem tych, którzy oczekiwali tutaj magicznych recept na najlepsze na świecie płyny. Celowo ich nie podawałem – z dwóch względów.  Po pierwsze – wydaje mi się, że takich uniwersalnych superhiperekstra recept nie ma. Każdy z nas jest zupełnie inny, ma inne odczucie smaku. Niektórzy bardzo lubią smaki mentolowe, inni z założenia takie płyny odrzucają. Poszukiwanie jednej uniwersalnej mieszaniny przypomina nieco pogoń za świętym Graalem.
A przecież tak naprawdę „nie o to chodzi, by złowić króliczka, ale by gonić go”, jak śpiewali Skaldowie.

Zostawmy więc na boku kwestię najlepszej receptury. Przypomnijmy to, co jest naprawdę istotne.

Przede wszystkim musimy zadbać o prawidłowe obliczenia. Jeśli nie mamy pewności co do wyniku, poprośmy kogoś o sprawdzenie – to jest bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Pamiętajmy o porządku przy pracy i (co jeszcze ważniejsze) o zachowaniu czystości. Po zakończeniu pracy posprzątajmy, umyjmy sprzęt oraz ręce. Otrzymaną mieszaninę warto odstawić co najmniej na dobę, aby się dobrze wymieszała – niebawem napiszę nieco więcej o tym – z typowo fizykochemicznego punktu widzenia.

Pozostaje mi tylko życzyć powodzenia w eksperymentach!

(c) by Mirosław Dworniczak
Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub jego fragmenty, skontaktuj się z autorem.

 
2 komentarzy

Opublikował/a w dniu 29 Lipiec 2010 w ogólne

 

2 responses to “Poradnik dla mieszających – podsumowanie

  1. gotronkk

    30 Lipiec 2010 at 09:00

    Całkowicie się zgadzam z tym stwierdzeniem, że cykl był potrzebny i przydatny. Na forum jestem już jakiś czas, wiele rzeczy wyszukałem, o wiele rzeczy mordowałem iowa, Ale mimo wszystko znalazło się tutaj dużo informacji, o których nie miałem pojęcia. Czytając poradnik stałem się bardziej świadomym mieszaczem.
    Dzięki Chemiku za ten cykl. [;

     
  2. Silonius

    16 Czerwiec 2011 at 20:59

    A ja chętnie czytam, bo zamierzam mieszać😉 I muszę powiedzieć, że szybciej i łatwiej się tutaj zorientuję, gdyż należysz szanowny chemiku do ludzi, którzy umieją jasno, czytelnie pisać. Brawo więc za wiedzę z chemii i języka polskiego🙂 Te najważniejsze…
    Pozdro!

     

Skomentuj

 
