RSS

Ankieta – pierwszy krok

28 Paźdź

Ponieważ pisałem już o tym na forach, tutaj tylko zasygnalizuję, że zamierzam w listopadzie zaproponować użytkownikom e-papierosów wzięcie udziału w ankiecie, która pomoże nam (nam, czyli społeczności e-palaczy) zrobić coś w rodzaju „fotografii społeczności e-palaczy w końcu 2010 roku”.
Mam nadzieję, że uda nam się wyniki tych badań opublikować i w ten sposób zapoczątkować realne badania nad kwestią e-palenia w Polsce. Zdaję sobie sprawę, że to tylko początek, że niezbędne są badania medyczne (przede wszystkim!), chemiczne i różne inne.  Ale jak mawia stare wschodnie przysłowie – nawet najdłuższą podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Myślę, że warto go zrobić, że to już najwyższy czas.

W ciągu kilku dni opiszę tutaj z grubsza to, co będzie w ankiecie, aby każdy mógł spokojnie się do niej przygotować. To nie jest egzamin, więc można nawet sobie uszykować ściągi :-) Mam nadzieję, że moja inicjatywa spotka się z odzewem środowiska e-palaczy.

Chciałbym podkreślić, że to nie jest ankieta dla mnie – to jest tak naprawdę ankieta dla nas wszystkich.  Ja po prostu uznałem, że jeśli nikt inny się za coś takiego nie zabierze, to zrobię to sam. Hmmm… nie, nie sam – mam wsparcie ludzi znających się na tych sprawach – m.in. doskonałego lekarza, jak też statystyka specjalizującego się w statystyce medycznej.
Przy okazji chciałem zaprosić do współpracy wszystkich, którzy są w stanie coś wnieść do szeroko rozumianych badań nad e-paleniem. Lekarze, farmaceuci, chemicy, biochemicy i inni specjaliści są mile widziani.

 
1 komentarz

Opublikował/a w dniu 28 Październik 2010 w ogólne

 

Tagi:

One response to “Ankieta – pierwszy krok

Skomentuj

 
