RSS

Chantix/wareniklina – dalsze szokujące informacje

03 Czer

Prof. Siegel powrócił na swoim blogu do tematu tytułowego leku wspomagającego rzucanie palenia tytoniu, ponieważ ujawniono nowe fakty, dość smutne.
Okazuje się, że za liczbą ponad 150 samobójstw stoi właśnie Chantix. Badania nad tak dramatycznymi efektami ubocznymi warenikliny prowadził m.in. Thomas J. Moore.
Przykłady, które podaje, są szokujące: 24-letnia dziewczyna, która zaczęła bić w łóżku swojego chłopaka, krzycząc, że wygląda tak spokojnie, po czym popełniła samobójstwo czy też 47-letnia kobieta, która  wybiegła z pokoju wrzeszcząc na swoje córki, a po chwili zastrzeliła się.
Rejestruje się też wiele przypadków mniej drastycznych, ale także poważnych – stany depresyjne, wybuchy nagłej agresji i inne.

FDA wie o wszystkim… ale nie walczy z Chantixem. Mówią – efekty pozytywne przeważają nad negatywnymi. Oczywiście jednocześnie trwa walka z e-papierosami. Czy ktoś zna choćby jeden przypadek samobójstwa spowodowanego e-papierosami? Czy ktoś wie o jednym choćby przypadku silnej depresji?
Hipokryzja tej instytucji jest zatrważająca.

 
12 komentarzy

Opublikował/a w dniu 3 Czerwiec 2011 w ogólne

 

Tagi: , ,

12 responses to “Chantix/wareniklina – dalsze szokujące informacje

  1. Magoo

    3 Czerwiec 2011 at 10:31

    Antydepresanty (Chantix do nich należy) są oskarżane o skłanianie ludzi do samobójstwa. Swego czasu głośno było o samobójstwach po Prozacu.

     
    • masza

      21 Styczeń 2014 at 15:00

      każdy organizm indywidualnie reaguje na dany lek nie dajmy się zwariować ja biorę prozak od 4 lat bardzo mi pomógł jakoś nigdy nie odczuwałam myśli samobójczych zanim rozpocznie się kurację jaką kolwiek trzeba się dobrze przebadać czy nie ma przeciwwzkazań mieć pozytywne nastawienie psychiczne bo to podstawa pozdrawiam

       
  2. Inawera

    3 Czerwiec 2011 at 10:42

    Trzy pierwsze słowa z kultowego przeboju Abby.
    Każdy wie o jaki kawałek chodzi.

     
    • StaryChemik

      3 Czerwiec 2011 at 21:46

      Myślę, że nawet to pierwsze słowo wystarczy😉 No cóż – to napędza świat.

       
  3. wbielak

    21 Lipiec 2011 at 19:02

    Chemiku ja mam depresje i jestem bliski popełnienia samobójstwa…
    Depresja wynika z kasy jaką trzeba wydać na sensownego moda a myśli samobójcze są spowodowane cieknącym giantomizerem😉
    Poza tym nic złego nie zaobserwowałem😉

     
  4. haridasa

    27 Lipiec 2012 at 10:18

    zacznijmy od tego ze rozmawiamy o CHAMPIXIE – nie CHANTIXIE !

     
    • StaryChemik

      27 Lipiec 2012 at 12:46

      Rozmawiamy o tym samym produkcie, haridasa, występującym pod dwiema nazwami handlowymi. Składnikiem czynnym jest wareniklina i tylko to jest istotne. Użyłem nazwy produktu amerykańskiego, ponieważ cytowany artykuł dotyczył USA.

       
  5. Jacek

    21 Czerwiec 2013 at 23:16

    Zabawny tekst. Pisany niestety przez amatora, co boleśnie widać.

     
    • StaryChemik

      22 Czerwiec 2013 at 11:05

      Profesor medycyny Michael Siegel to amator? Ciekawe… może ujawnisz swoje wykształcenie, autorze tego komentarza?
      „Zabawny”? Zastanawiające określenie tekstu mówiącego o samobójstwach.
      Jesteś przedstawicielem producenta?

       
  6. Twój stary

    13 Styczeń 2014 at 20:20

    prosileś o przyklady stray chemiku:
    Zatrważające dane prof Klugera: 12 latk wzięła e-papierosa swojego Taty ( wyszedł do sklepu po mleko, sok i bułi, sklep oddalony o ok150m ) a jak wrocił to dziewczyna nie zyła!!! Pewien Rosjanin był tak zdesperowany po uzyciu e-papierosa ze popełnił samobójstwo w swojej stodole (odziedziczonej po rodzicach, którzy umarli 12 lat temu). Czy to ze dziewczyna miała lat 12 i jego rodzice umarli 12 lat temu to przypadek?

     
    • StaryChemik

      13 Styczeń 2014 at 21:18

      Myślę, że chyba można sobie odpuścić podobne teksty. Są mało zabawne w tym kontekście.

       
  7. Marcin

    18 Kwiecień 2014 at 19:56

    Witam
    Na wstępie chciałbym pogratulować blogu ! Odnosząc się do artykułu , Sam biorę Champix . Pierwszy raz moja przygoda z tym lekiem (czy jak kolwiek go nazwać) zaczęła się 3 lata temu . Palę papierosy od 13 roku życia , obecnie mam 29 lat . Przed Champixem próbowałem setki razy rzucić , i nic nie pomagało .
    Będąc w Anglii zapisałem się do specjalnej instytucji zwanej Stop Smoking Advisor w której to wydano mi Champix za darmo , na 3 miesięczną kuracje . Po tym okresie nie paliłem jezcze 5 miesięcy .Mimo że ponownie palę sądzę że nie ma lepszeg środka by przestać palić , używałem go ponownie 3 razy i za każdym razem nie odczuwałem chęci palenia .
    Problem pojawia się gdy go przestaniesz brać . Tak jak już ktoś wspomniał jest to antydepresant który jest napewno mocnym lekiem a rozłąka z nim jest szokiem dla organizmu . Co więcej ma wiele skutków ubocznych , w moim przypadku to bóle brzucha , mdłości, nienaturalne zachowanie , jestem bardzo energiczną a zarazem nerwową osobowością a po champixie byłem bardzo spokojny i wyluzowany .

    Moim zdaniem jest o wiele mniej skutków ubocznych tego leku w porównaniu z papierosami po których jestem nerwowy , struty , nie czuje smaku , brzydki oddech ,brak siły itd itd .

     

Skomentuj

 
