RSS

Kolejny przegląd prasy – New York Times

14 List

Kilka dni temu w New York Times ukazał się artykuł dotyczący e-papierosów. Odnosi się on m.in. do włoskiej publikacji dr. Polosy, którą omawiałem jakiś czas temu.
Okazuje się, że pomimo tych doniesień, bardzo wspierających to, co my już wiemy, a mianowicie faktu, że nasze e-fajki rzeczywiście pomagają ludziom rzucić analogi, dość niespodziewany jest odzew stowarzyszeń antytytoniowych. Stają one ramię w ramię z koncernami tytoniowymi i krytykują używanie e-papierosów, posługując się przy tym starymi argumentami. Którymi? Ano między innymi tym, że kilka lat temu w jednej próbce liquidu FDA znalazło ślady nitrozoamin. Nieważne, że poziom ich był taki jak w gumach typu Nico*, ważne że były.
Ja jednak chciałbym zwrócić uwagę na inne ciekawe dane z tego artykułu. Otóż amerykańskie CDC (Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorób) podało w publikacji, że liczba Amerykanów, którzy próbowali e-papierosów wzrosła czterokrotnie pomiędzy 2009 i 2010 rokiem. Szacuje się, że obecnie niemal 3 miliony obywateli USA deklaruje używanie e-fajek. Sporo.
Autor jednoznacznie staje po stronie e-palaczy, konkludując „W przypadku wielu ludzi gumy nie dają dobrego efektu. Nie wiemy, jakie będą długofalowe efekty pozytywne używania e-papierosów, ale jedno jest pewne: zamiast zapalać kolejnego analoga, lepiej jednak chmurzyć.
Artykuł został też skomentowany przez dr. Siegela. Pisze on m.in., że tak naprawdę nie jest dziwne, że organizacje antytytoniowe są przeciwne e-papierosom, ponieważ są one w dużym stopniu sponsorowane przez koncerny farmaceutyczne, a wartość rynku gum, tabletek itp. sięga już miliardów dolarów.
A więc… mniejsza o ideologię i szczytne hasła – kasa, misiu… kasa…😉

 
3 komentarzy

Opublikował/a w dniu 14 Listopad 2011 w ogólne

 

Tagi: , ,

3 responses to “Kolejny przegląd prasy – New York Times

  1. maho

    14 Listopad 2011 at 20:08

    Sam próbowałem różnych sposobów rzucenia analogów – gumy, plastry itd. – i nic! Oszukiwałem sam siebie ile miałem sił, ale zawsze w konsekwencji przegrywałem. Kilka miesięcy temu kumpel namówił mnie na e-fajkę kupując mi zestaw w prezencie. Postawił jednak warunek. Da mi zestaw, gdy nie zapalę analoga przez trzy godziny. Jakoś wytrzymałem. Gdy równe trzy godziny upłynęły, a ja byłem już naniezłym głodzie, zabrałem się za e-fajkę. Próbując e-papierosa, musiałem nauczyć się go ciągnąć, więc sztachałem się nieźle przez kilka minut. W końcu poczułem, że mam lekkie mdłości. Pomyślałem: Kurczę, to działa! Czuję się syty, i to jak! Mam wręcz wstręt do paczki analogów która leży na biurku. – Kumpel powiedział, że wstręt minie, ale i tak już wiem jak to działa. I rzeczywiście. Miałem już skuteczną alternatywę. Poczułem to bardzo mocno w świadomości. Bardzo mocno. Tak to sobie wbiłem w głowę. I od tamtego czasu nie zapaliłem ani jednego analoga. Teraz, to mogę patrzeć na nie, i nie wezmę. Już ich nie potrzebuję. E-palę, i wszystko mi się polepszyło. Wszystko jest lepiej, bez żadnej przesady. Zdrowie, kondycja, finanse, no i ten smród… – zniknął🙂 A więc, panie i panowie z różnych organizacji. Co wy na to, hm?

     
  2. Kamil

    17 Listopad 2011 at 22:57

    Patrząc na naszych Klientów, mogę powiedzieć, że aktualnie nie ma lepszej alternatywy dla analogów. Wielu z nich korzystała z plastrów, rzucała na „własną rekę”, lub próbowała ograniczać. Nic to nie dawało. Z moich skromnych obserwacji wynika, że średnio ok. 8 osób na 10, które rozpoczynają przygodę z e-papierosami rzuca tradycyjne fajki. Te 2 osoby z 10, którym się to nie udaje zniechęca konieczność konserwacji i brak silnej woli… Trzymamy mocno kciuki, żeby e-papierosy nie stały się kością niezgody, a w konsekwencji nie zostaly zdelegalizowane.

     
  3. mozliwy

    21 Listopad 2011 at 09:23

    nitrozaminy… a to dobre!!! Ja osobiście na paczce tytoniu do skręcania śmierdziuchów przeczytałem taki tekst DYM TYTONIOWY ZAWIERA BENZEN,NITROZAMINY, FORMALDEHYD I CYJANOWODÓR a owych autorów odsyłam do książek np. Jak żyć zdrowo, czy Sekrety zdrowia oraz wielu innych pisanych przez ludzi zajmujących się tematem ludzkiego zdrówka. Pozdrawiam

     

Skomentuj

 
