RSS

Nowa książka – „Jak zrobić własny liquid. Poradnik dla początkujących” – zapowiedź

21 List

Jakiś czas temu wspominałem już o tym, że kończę przygotowywanie nowego poradnika – tym razem dla tych, którzy postanowili sami zacząć przygotowywać własne e-liquidy.
Praca została zakończona, tekst został pieczołowicie zrecenzowany przez czterech weteranów, mających doświadczenie zarówno w chmurzeniu, jak też w mieszaniu własnych płynów. Redakcji podjęła się nieoceniona Pani Redaktor Marysia. Wszystkim Im za włożoną pracę i serce najserdeczniej dziękuję. To właśnie dzięki ich mrówczej pracy w ciągu najbliższych kilku dni materiał trafi już do drukarni.
Co znajdzie się w poradniku? Przyjąłem założenie, że trzeba wyjaśnić wszystko od zera. Piszę więc o tym, kiedy warto zacząć mieszać, jak skompletować najprostszy sprzęt, który może się przydać. Omawiam też sposoby odmierzania objętości i najważniejsze składniki, które są potrzebne do pracy. Opisuję sposoby przygotowania mieszanek, począwszy od najprostszych, a także pokazuję proste sposoby pozwalające obliczać ilości niezbędnych składników. Osobny rozdział poświęciłem trwałości liquidów oraz sposobom ich przechowywania. Znajdziecie tam także kilka uwag opisujących od strony naukowej pewne procesy zachodzące w liquidach – to tak dla zainteresowanych. Spory rozdział poświęcony jest także kwestiom bezpieczeństwa. Na końcu zamieściłem krótki słownik skrótów związanych z  odczynnikami i liquidami.
Jeśli drukarnia się sprawi dobrze, książka znajdzie się niebawem w sprzedaży – zapewne dystrybutorzy powiadomią chętnych o możliwości jej zakupu. Prawdopodobnie część egzemplarzy (limitowaną), które umownie nazywam autorskimi, przeznaczę też do sprzedaży promocyjnej, podobnie jak to miało miejsce przy pierwszym wydaniu mojego poradnika dla użytkowników e-papierosów.

Reasumując – jeśli wszystko pójdzie dobrze, w pierwszej połowie grudnia można będzie już mieszać własne płyny korzystając z poradnika dla „alchemików domowych”. Mam nadzieję na sympatyczne przyjęcie mojej kolejnej pracy przez społeczność użytkowników e-papierosów.

 
9 komentarzy

Opublikował/a w dniu 21 Listopad 2011 w ogólne

 

Tagi: ,

9 responses to “Nowa książka – „Jak zrobić własny liquid. Poradnik dla początkujących” – zapowiedź

  1. Przemysław S.

    21 Listopad 2011 at 16:29

    Czekam z niecierpliwością.

     
  2. roooob

    22 Listopad 2011 at 00:14

    Czeka nas zapewne całe „stado”;)
    Gdzie do zdobycia będzie??

     
  3. StaryChemik

    22 Listopad 2011 at 22:45

    Dla wiernych czytelników bloga będzie promocyjnie dostępny u autora (w limitowanej liczbie). Szczegóły podam, jak będę miał karton z gotowymi egzemplarzami.

     
  4. Zglanowany

    23 Listopad 2011 at 00:46

    Wydaje mi się, że tutaj nawet nie będzie chodziło o cenę, ale o dostępność🙂

     
  5. maho

    24 Listopad 2011 at 20:14

    Będzie to czego nie ma. Co prawda jest info na forach, ale porozsypywane w dorbny mak, a ja nie zawsze mam czas. Przymierzałem się już do mieszania, ale nie miałem odwagi, czasu, i wiedzy właśnie. „Zaczynając od zera” – to brzmi zachęcająco🙂

     
  6. nowa

    24 Listopad 2011 at 21:20

    tez czekam z niecierpliwoscia🙂

     
  7. rever

    25 Listopad 2011 at 15:20

    ja też poczekam, tego potrzebowałem🙂

     
  8. kermis

    27 Listopad 2011 at 20:30

    I ja też poczekam

     
  9. jaceka

    30 Listopad 2011 at 17:12

    Bardzo przydatna sprawa. Sam, z chęcią przeczytałbym taki poradnik. Jak by był z dedykacją (jak poprzedni) to byłbym bardzo usatysfakcjonowany😉

     

Skomentuj

 
