RSS

3 lata bez analoga

05 Paźdź

Jak głosi starożytne przysłowie (no, takie trochę zmienione) – tempus non penis, non statit, co w skrócie na nasze przekłada się – czas biegnie.
Dziś mijają 3 lata od dnia, gdy rozstałem się z paleniem analogów. Dzięki e-papierosom przebiegło to prawie bezboleśnie. Właśnie – dzięki e-papierosom. Wcześniej żadne gumy, plastry czy hipnoza nie dały rady.
I nie wmówi mi żadna FDA, WHO, ONZ, CBA ani nawet tak wybitne osobistości jak prof. Florek czy poseł Piecha, że trzeba zakazać e-papierosów, ponieważ są niezbadane/niebezpieczne/trujące czy też, co jest najbardziej prawdopodobne a czego nikt nie powie głośno, są solą w oku BigPharma czy BigTobacco.
Oczywiście nie jestem totalnie bezkrytyczny. Jestem przedstawicielem nauk przyrodniczych, dlatego poczekam na wyniki kolejnych badań nad działaniem e-fajek. Dotychczasowe są jak najbardziej obiecujące. Nie słychać też doniesień o tym, aby ktoś poważnie zachorował z powodu używania e-fajek, a przecież na świecie chmurzących są już miliony. No ale palenie tytoniu przez wiele lat było uznawane za nieszkodliwe dla zdrowia. Ba – Jean Nicot zalecał tytoń (w formie tabaki) jako lek.
Jedno mogę obiecać czytelnikom tego bloga – będę Was informował o wszystkich istotnych wynikach badań nad e-fajkami. Chcę bowiem, żeby palacze tytoniu mogli podejmować świadome decyzje dotyczące walki z nałogiem. Jeśli będą wyniki negatywne – też się o tym dowiecie.

A jutro pojawi się tutaj pewne osobiste wyznanie, a jednocześnie wspomnienie – taki swoisty harlequin napisany przez Starego Chemika.

PS> Niektórzy mogą pamiętać zdjęcie mojej ostatniej paczki analogów, które zamieściłem na blogu dwa lata temu. Pozostała nienaruszona, nadal są tam trzy sztuki LD Menthol. Coraz bardziej wysuszone, ale jakby kiedyś mnie mocno głód tytoniowy ścisnął…😉

 
6 komentarzy

Opublikował/a w dniu 5 Październik 2012 w ogólne

 

Tagi:

6 responses to “3 lata bez analoga

  1. neciu007

    5 Październik 2012 at 09:39

    No to dzisiaj ja jako pierwszy: Gratulacje! Gratuluję oczywiści 3 lat bez analogów, a nie 3 lat z e-p. No i z mojej strony obiecuję, że nadal będę tu zaglądał po kolejne porcje nowinek z obszarów nauki, polityki i innych związanych z e-p.

     
  2. Mareg

    5 Październik 2012 at 11:52

    Gratulacje naprawdę ładny wynik pozdrawiam!!!

     
  3. Tomba

    5 Październik 2012 at 13:52

    Wielkie gratki Stary Chomiku🙂 Mnie i tak nie dogonisz🙂🙂🙂

     
  4. wg108

    5 Październik 2012 at 15:27

    No to jest co świętować! Gratulacje!

     
  5. AnikaK

    5 Październik 2012 at 22:51

    Przy okazji imponujęcego jubla, serdecznie dziękuję za wszelkie Pańskie publikacje. Dzięki nim, od 2 tygodni jestem szczęśliwą nowicjuszką i zagorzałą zwolenniczką zdrowszego zamiennika „śmierdzieli”.

     
  6. pysiol

    7 Październik 2012 at 12:09

    Tak czas biegnie a Tobie się udało to o czym wielu marzy.Więc jak Cię głód ściśnie to…wiadro wody na głowe zamiast…Inaczej nogi z….po.;)Autoretytetowi nawet nie wolno o tym pomyśleć!!!Inaczej miast kolejnego harlequin”a trzeba będzie czytać epitafium :)Życzę konsekwencji w postanowienie o rozstaniu z N.i pozdrawiam.

     

Skomentuj

 
