RSS

Magazyn Forbes o ekspansji e-papierosów

26 Paźdź

Jedno z najbardziej prestiżowych czasopism biznesowych, Forbes, opublikowało 24 października artykuł dotyczący przyszłości e-papierosów. Co spowodowało to nagłe zainteresowanie? Jednym z czynników było przejęcie firmy e-fajkowej Blu Ecigs przez trzeciego gracza na rynku papierosów tytoniowych – Lorrilard. Okazuje się, że druga co do wielkości firma z branży Big Tobacco – Reynolds American Inc. (producent m.in. Camela, Winstona czy Pall Malla) też zaczęła testować ten rynek wypuszczając pod własnym szyldem jednorazówki Vuse. Przy okazji – autor wspomina o produkcie nazwanym Zonnic, błędnie przypisując go do e-papierosa, podczas gdy jest to guma nikotynowa firmy Reynolds. Jak widać, firma działa wielokierukowo. No cóż, ich akurat na pewno na to stać. Jest dość oczywiste, że Reynolds nie jest organizacją charytatywną – jeśli weszli w rynek e-p to tylko po to, aby uchwycić przyczółek. Zdają sobie doskonale sprawę z potencjału e-fajek.
Nie bez znaczenia jest fakt, że według szacunków ekonomistów, rynek e-fajek w USA generuje rocznie pomiędzy 250 a 500 milionów $ dochodu. To nadal niewiele w porównaniu z analogami (100 miliardów $), ale zauważa się wyraźny, znaczący trend wzrostowy.
Część artykułu poświęcona jest istniejącej na rynku od 2008 roku firmie White Cloud. Działa ona na terytorium całych Stanów Zjednoczonych notując roczny wzrost sprzedaży na poziomie ponad 70%. Firma planuje w najbliższym czasie zdecydowaną ekspansję, oferując chętnym otwarcie sklepu na zasadzie franczyzy. Bardzo ciekawą ideą Białej Chmury (fajna nazwa!) są jednorazówki, oferowane w cenie nieco wyższej niż paczka analogów. Firma oferuje też pakiety jednorazówek (10 szt. a nawet 100 szt.), w których można sobie wybrać spośród kilku smaków i mocy. Niezły pomysł dla początkujących e-palaczy. Przy okazji – jeden z założycieli firmy, Matthew Steingraber, zauważa: „ludzie palą dla nikotyny, ale umierają od smoły”. Trafna uwaga – w przypadku e-p kwestia smoły jest rozwiązana, a nikosia pozostaje.
Podsumowując, autor pisze, że e-papierosy przestają być postrzegane (w USA oczywiście) przez biznes jako produkt niszowy i że warto przyglądać się dokładniej ich niesamowitej ekspansji na rynkach. Ciekawe tylko co na to wszechwładne FDA, nie mówiąc już o władzach podatkowych…

Reklamy
 
3 Komentarze

Opublikował/a w dniu 26 października 2012 w ogólne

 

Tagi: ,

3 responses to “Magazyn Forbes o ekspansji e-papierosów

  1. HoueK!

    26 października 2012 at 10:11

    A ja gdzieś tam w głębi obawiam się, że Big Tobacco w końcu podkupi rynek e-p (może i ewentualne patenty itp.) a później to schowa w szufladzie, dalej czerpiąc korzyści z analogów.

     
  2. Drizzit E-cig

    27 października 2012 at 15:05

    Wtedy pozostanie przejście na mody, tak zasilające jak i „parowniki”
    Ja tam jestem dobrej myśli. Raczej nie uwalą tego tematu, bo to może przynieść im wymierne korzyści.

     
  3. Tomba

    31 października 2012 at 22:52

    Mój szwagier, który odwiedzał syna pracującego na eksponowanym stanowisku w wiodącej firmie tytoniowej przyniósł wczoraj Healtha”a – ponoć zakupili dużą partię i rozpoczęli testowanie :rynku ) 🙂 🙂

     

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: