RSS

Uwolnieni zupełnie od nikotyny – zostawcie swój ślad!

02 List

Minęło właśnie 8 tygodni od chwili, gdy rozstałem się całkowicie z nałogiem. Zacząłem się w ostatnich dniach zastanawiać ilu tak naprawdę jest u nas ludzi, którzy przeszli przez etap e-fajek w drodze do całkowitego wyzwolenia nie tylko z palenia tytoniu, ale też z używania nikotyny. Sam znam kilku, pośrednio wiem o co najmniej kilkunastu.
Dlatego też kieruję apel do PT Czytelników – jeśli dzięki e-papierosom uwolniliście się zupełnie od nałogu, dajcie mi znać. Jeśli znacie kogoś, kto porzucił panią N., powiedzcie mu o moim apelu – wielu z tych, którzy rzucili, przestało też udzielać się na forach czy też czytać tego bloga, a więc moją prośbę mogą usłyszeć tylko od wspólnych znajomych.
Warto chyba mieć tutaj spis tych, których można będzie zawsze pokazywać jako przykład, gdy będzie nas ktoś pytał, czy można się skutecznie uwolnić także od nałogu nikotynowego, a nie tylko od palenia tytoniu. Jeśli ktoś będzie chciał się zgłosić tutaj, proszę o informację w komentarzu pod tym wpisem. Gdyby ktoś chciał zachować zupełną anonimowość, może skorzystać z maila. Poprosiłbym – z ciekawości – o podzielenie się informacją o tym, jak długo paliłaś/eś tytoń, ile czasu chmurzyłeś i jak długo już jesteś wolna/y zupełnie od nałogu. Moja statystyka to 35 lat/3 lata/2 miesiące. Oczywiście zapraszam też do podzielenia się refleksjami o tym, na ile łatwo było, po etapie chmurzenia, rzucić nikotynę.

 
17 komentarzy

Opublikował/a w dniu 2 Listopad 2012 w ogólne

 

Tagi:

17 responses to “Uwolnieni zupełnie od nikotyny – zostawcie swój ślad!

  1. Paweł Zwoliński (@zwolin)

    2 Listopad 2012 at 08:59

    8 lat analogów / 1,5 miesiąca chmurzenia / ciągle chmurzę nikotynowe liquidy

     
  2. fisherking77

    2 Listopad 2012 at 09:47

    30 lat dymu/125dni chmurzenia w tym ok. 21 dni zeroweczek/170 dni bez wapowania czegokolwiek.
    ————–
    „Rzu­cić pa­lenie? To łat­we. Ro­biłem to ze sto ra­zy.” – M.Twain

     
  3. Tomcio

    2 Listopad 2012 at 12:34

    20 lat analogi, 140 dni chmurzenia w tym już około 50 dni bez nikotyny. Nigdy nie chciałem rozstawać się z paleniem czy nikotyną, chciałem mieć fajny gadżet, kupiłem e-p i tak jakoś samo się stało.

     
  4. komedyjka

    2 Listopad 2012 at 17:35

    20 lat analogów ok. 1,5 paczki dziennie / ponad 4 lata chmurzenia (1514 dni) / od ponad 2 lat wyłącznie zerówki. Niestety chmurzenia raczej nie porzucę (potrzeba trzymania e-p w łapie, itp.), ale do nikotyny zupełnie mnie nie ciągnie. Może dla mnie nie istnieć.🙂

     
  5. kowak

    4 Listopad 2012 at 12:48

    Witam
    Analogi paliłem 23 lata, paczkę mocnych fajek dziennie/ 13 miesięcy chmurzenia/ 14 dni bez wapowania i nikotyny.
    Bez nikotyny da się żyć, a odrzucenie e-p nie było wielkim wyzwaniem🙂

     
    • kowak

      4 Listopad 2012 at 18:12

      23 miesiące chmurzenia, czyli prawie dwa lata. Przepraszam za błąd.

       
  6. Ewunia

    5 Listopad 2012 at 00:47

    Moja statystyka jest taka: 37 lat palenia/ 11 miesiecy chmurzenia/ ????? Czyli nadal chmurze, miedzy 12 i 18 mg. Nie jestem wcale pewna, ze chce calkowicie odsunac nikotyne. Z wiekiem pojawiaja sie nowe aspekty tego zagadnienia. Np. pozytywny wplyw nikotyny na objawy Alzheimera i w ogole starczej demencji. Zyc nikt nie bedzie wiecznie, ale jakosc sie liczy🙂

     
  7. Kaśka

    5 Listopad 2012 at 13:31

    Witam,10 lat palenia,2 lata e-palenia,2 lata bez palenia czegokolwiek🙂

     
  8. jack696

    6 Listopad 2012 at 10:32

    25 lat analogów. Kilkukrotne rzucanie palenia na ok. 6 miesięcy. Powroty do analogów. Ostatnie rzucenie palenia ok 2 lata temu. Po pół roku znowu wielka chęć wrócenia do analogów. Rozpocząłem chmurzenie przez ok 3 miesiące. Bardzo słabe liquidy lub 0. Odstawienie chmurzenia. Bez nałogu już od roku.
    Wciąż uważam, że jest/będzie możliwe wprowadzenie zdrowego chmurzenia. Suplementacja witaminami, minerałami, może nawet leczenie lekami poprzez wapowanie. Sam proces zaciągania się, regulowania oddechu, zmuszanie się do wstania od biurka w pracy, żeby wyjść i zachmurzyć jest dobrą stroną e-palenia. Trochę mi tego brakuje, ale kiedy chmurzylem nie znalazłem liquidu, który dawałby satysfakcję (lub uzasadniał chmurzenie swoim składem) i nie zawierał nikotyny.

     
  9. Michał Po-prostu Michał

    6 Listopad 2012 at 13:22

    15 lat paliłem analogi. W dzień przed „elektrykiem” paliłem paczkę lightów na dobę.
    Zacząłem od liquidu 18mg i po kilku dniach skoczyłem na 12, bo głowa mnie bolała. Stopniowo, co około miesiąc, moc spadała… 10,8, dłuższy czas na 6mg, później 3 i od około 2miesięcy zerówki🙂
    Sprżetu przewinęło się sporo, ale ostatecznie wróciłem do bardziej „wyjściowych” konfiguracji i starcza mi.
    Plan jest taki, że dociągnę do końca roku z tym pykaniem i dam sobie spokój.

     
  10. Robert Nieciejewski

    6 Listopad 2012 at 18:45

    25 lat palenia papierosów, generalnie paczkę dziennie ale bywało nawet po 25, 30 -> nieco ponad 9 miesięcy użytkowania e-papierosów (analogi odstawione całkowicie po dwóch tygodniach od zakupu pierwszego e-papierosa, czyli ok. 10.11.2010 – po zakupie drugiego Mild Sin-a zniknął problem kończącego się prądu i uzupełnianie braków analogami) -> ~9-m-cy później po kolejnej awarii jednej z dwóch baterii X6 i kolejnego atomizera (niemal równocześnie w dwóch jednakowych e papierosach) odłożyłem to wszystko na półkę (posiadam do dziś jedną sprawną baterię wraz z ładowarką USB i jeden niesprawny atomizer) i od tej pory nie potrzebuję ani e- ani papierosów🙂 Niesprawna bateria czeka na utylizację wraz z wszelakimi innymi zużytymi bateriami – nie trafiła do kosza. Używałem przez cały czas liquidów ’18’ od Milda, do samego końca, zresztą do dziś mam 1 buteleczkę 20ml.

     
  11. zaz

    18 Listopad 2012 at 10:33

    Witam
    10 lat palenia 1 paczka na dwa dni/ 180 dni chmurzenia w tym ok 80 dni 0 mg/ 8 miesięcy wolny od nałogu

     
  12. greg

    24 Listopad 2012 at 01:24

    Witajcie moi drodzy waperzy,hybrydowcy, analogowcy…tudzież inni czytający;)
    Paliłem smirdziuchy 28 lat( w kolejnosci:poznańskie, klubowe, radomskie, eksra mocne..(popularnych nie paliłem😉 )…u schyłku poprzedniego systemu: caro, carmeny, wiarusy i czasami cos z Pewexu(camele lub marlboro)…potem, po wyjezdzie za granicę marlboro red, light, benson&hedges,merit light i ultra light…po powrocie do Polandy marlboro light, lm niebieskie i na koniec lm forward(te z pękające – super fajeczki(mentolowo-normalne)…..Pliłem 20 dziennie (przy alko nawet 40)…pewnego dnia, moja wspaniała kobieta(wówczas „dziewczyna” a obecnie najukochansza żona) podarowała mi na urodziny(44) e-fajka…Casablanca Dillinger v2 i dwa liquidy-virginia i blended, oba po 16mg. ….Pierwszy buuuch…i…wow!!!!…TO JEST ZAJEBISTE!!!!!…aż usiadłem z wrażenia po pierwszym wapowaniu…moc…smak..rozkosz!!!…przez dwa miesiące byłem waperem na maxa…nie rozstawałem sie z e-fajkiem …poranny kaszel odszedł w zapomnienie…o porannym bólu głowy zapomniałem..kondycja poprawiła sie znacznie…nie smierdziałem!!!…mogłem palić w domu przed tv…juz nie musiałem wychodzic na balkon…sukces!!!…wszyscy analogowcy z którymi miałem styczność…śmierdzieli!!! Nawet chwilowo nie miałem ochoty na analoga…byłem wniebowzięty…powoli zszedłem do 11 mg…potem do 6 ( cały czas , na przemian tylko te dwa liquidy)…a potem…odstawiłem(z żalem;( )..na miesiąc….i ten miesiąć trwa juz 5 miesięcy…Mam nadzieję, że będzie trwał do końca moich dni…;))) Czuję się superrrr…a fakt ,że zwalczyłem nałóg(zupełnie przypadkowo – dzieki mojej najukochańszej żonie)…powoduje, że czuję się jak…Supermen!!!;))))) Pozdrawiam i życzę smakowitego wapowania…w drodze do życia bez nikotyny….Kocham Cię moja cudowna , mądra „dziewczyno”!!!!!!!!

     
    • StaryChemik

      24 Listopad 2012 at 11:10

      No cóż tu można powiedzieć… tylko pogratulować i stwierdzić – tak trzymać!
      I oby nas było coraz więcej.

       
  13. Rafał

    26 Listopad 2012 at 20:31

    Witam. Stwierdzam z całym przekonaniem że przy pomocy e papierosa można rzucić palenie.
    Udała mi się ta sztuka. Już po kilku dniach analogi zaczęły mi śmierdzieć a po półtorej miesiąca nie odczówam juz w ogóle potrzeby palenia.
    Zachęcam wszystkich nigdy nie przypuszczałem że to będzie takie proste. Jeżeli ktoś ma do mnie jakies pytania zapraszam serdecznie na wszystkie odpowiem .

    Pozdrawiam serdecznie Rafał

     
  14. Maciej Jerzykiewicz

    12 Styczeń 2013 at 19:14

    Witam Szanowne Towarzystwo,
    napiszę krótko i zwięźle otóż paliłem „analogi” 25 lat cztery tygodnie temu przeskoczyłem na e-p i to w trakcie dnia po prostu zacząłem o 18.00 i to już koniec z „analogami”, moja żona podobnie. Dla mnie to po prostu rewelacja żałuję tylko, że tak późno to zrobiłem.
    pozdrawiam
    Maciej

     
  15. Andrzej

    10 Marzec 2013 at 22:44

    Paliłem około 8 lat. Na budowie ciężko jest nie palić jak się czasem to wszystko widzi. Teraz palę okazjonalnie. Głównie na budowie🙂

     

Skomentuj

 
