RSS

Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu – może to Twój dzień?

15 List

Ano właśnie – dziś jest taki dzień. Tradycyjnie przypada w trzeci czwartek listopada. U nas jakoś nie słychać o nim szeroko, a szkoda. Może trafi tu dziś jakiś nie do końca przekonany palacz tradycyjnych papierosów/cygar/fajki i ten dzień będzie impulsem do zmiany stylu życia.
A chyba warto…
Po odstawieniu zwykłych fajek już po 8 godzinach poziom tlenu we krwi wzrasta zdecydowanie – dotyczy to także tych osób, które przejdą na e-papierosa, ponieważ palacze, mówiąc obrazowo, mają czerwone krwinki „zablokowane” tlenkiem węgla. Po dobie zmniejszy się już ryzyko zawału serca, a po 2-3 dniach zacznie wracać węch i smak. Po mniej więcej 4 miesiącach czerwone krwinki będą całkowicie oczyszczone z tlenku węgla. Mniej więcej w takim samym czasie zdecydowanie poprawi się wydolność oddechowa, a po roku ryzyko zachorowania na chorobę niedokrwienną mięśnia sercowego spadnie o połowę.
A dalej może być już tylko lepiej.

Może więc to jest Twój dzień? Przemyśl… warto.

Pisze to ktoś, kto bezmyślnie (tak, brutalna szczerość!) palił 35 lat, dzięki e-papierosom używanym 3 lata przygotował się do rzucenia nałogu i od 10 tygodni jest WOLNY!

Powodzenia!

 
4 komentarzy

Opublikował/a w dniu 15 Listopad 2012 w ogólne

 

Tagi: ,

4 responses to “Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu – może to Twój dzień?

  1. Mareckimt

    15 Listopad 2012 at 20:16

    A potwierdza to ten, który palił lat 31 i i ponad 3,5 roku e-pali. Czasy oczyszczania się organizmu u mnie były bardzo podobne. Warto wspomnieć jeszcze o kaszlu i chrypce. Hm, o kaszlu? Delikatna nazwa. Gdy ja wstawałem rano i szedłem do łazienki, to chyba wszyscy w domu o tym wiedzieli. Lecz już po 10 dniach, może 2 tygodniach rano nie kasłałem! Równie szybko przestałem chrząkać opętańczo.
    Cóż, nie jestem lekarzem, więc i słuchać mnie nie trzeba, ale:
    zostawcie palenie papierosów, przejdźcie na e-palenie! Jest ono na pewno zdrowsze, tańsze, nie będzie cuchnąć na was ubranie, odzyskacie radość życia. I nie jest ważne czy przestaniecie w końcu używać e-papierosa czy nie, ważne byście nie palili.

     
  2. Pucek

    17 Listopad 2012 at 14:22

    Mam 28 lat i czytam bloga od dłuższego czasu. Trafiłem tu tuż po kupnie e-papierosa aby się dowiedzieć o jego wpływie na zdrowie i aby się upewnić, że na pewno dobrze zrobiłem przesiadając się z analoga, którego paliłem 10 lat i ostatnio coraz więcej. Przede wszystkim szkoda mi było zdrowia. Po 2 miesiącach jest faktycznie lepiej – do papierosów nie ciągnie w ogóle lub prawie w ogóle. Czuję się również lepiej fizycznie i to da się odczuć. E-fajkę jeszcze na pewno pochmurzę jakiś czas ale sam na własnej skórze przekonałem się, że może Ona pomóc w oduczeniu się palenia. Polecam wszystkim i gorąco agituję za nią w towarzystwie palaczy – wielu z nich przesiadło się już na e-papierosa i również są teraz podobnego zdania co Ja. Chciałem również gorąco podziękować autorowi tego bloga za upewnienie mnie w decyzji i uspokojenie. A nic tak nie uspokaja jak rzetelne podejście do tematu. To również dzięki Panu zrobiłem pierwszy krok do wolności! Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy.

     
  3. Piotr

    17 Listopad 2012 at 17:43

    Obym i ja doczekał moje zestawienie 38lat-analogi/1rok-hybrydowo/1rok10mc-y chmurzenie ) na razie jest pięknie ;-)))

     
  4. Pawel Kowalkowski

    27 Listopad 2012 at 08:04

    Gratuluje bycia wolnym przez 10 tygodni…ale czy to nie za szybkie stwierdzenie ?
    kilka razy juz bylem wolnym maxymalnie tez okolo 10 -12 tygodni ale wracalem do nalogu analogow.Teraz jestem e-palaczem juz okolo 8 tygodni i nie wiem kiedy mozna uzyc okreslenia „JESTEM JUZ WOLNY…”

     

Skomentuj

 
