RSS

Niespodzianka – czas na debiut dobrego NASZEGO liquidu!

29 List

Wielu z Was na pewno pamięta, jak często w moich wpisach odnosiłem się do kwestii jakości liquidów i szeroko pojętego bezpieczeństwa. Pisałem o tym, że warto byłoby mieć jakieś normy, być może także organizację, która w jakiś sposób nadzorowałaby te sprawy zanim zdarzy się jakieś nieszczęście, bo domorosły biznesmen postanowi sprowadzić najtańszy na świecie liquid z Chin (o czystości zbliżonej do zawartości szamba) i sprzedać go z wielkim zyskiem. Odzew ze strony środowiska sprzedawców czy dystrybutorów był znikomy. No cóż… wychodziło na to, że jest to głos wołającego na puszczy.
Przyszła więc pora na działanie. Miałem już po tym czasie opracowaną ramowo wizję tego, jak powinna wyglądać rzetelna produkcja liquidu. Rok temu zacząłem rozmowy dotyczące wdrożenia tego pomysłu przez ludzi, którzy są obecni na rynku e-fajek od dawna. Od wiosny zaczęliśmy intensywne działania – z jednej strony dopracowanie wszystkich kwestii związanych z bezpieczeństwem produkcji i transparentnością, a z drugiej – prace blenderów nad tworzeniem gamy smaków, które chcieliśmy zaoferować chmurzącym.
Jesienią wyprodukowano pierwsze serie testowe, aby m.in. sprawdzić konieczny czas dojrzewania po mieszaniu. Wypróbowano różne metody dozowania poszczególnych składników, aby zapewnić jak najlepszą powtarzalność smaku – z myślą o zadowoleniu nawet najwybredniejszych klientów.

No i nadszedł czas, aby zaprezentować nasz produkt. Pracowaliśmy naprawdę rzetelnie, aby efekt końcowy był dobry. Teraz oczywiście sam rynek zweryfikuje naszą pracę.Jednego jesteśmy pewni – dostarczamy Wam produkt naprawdę dobrej jakości, w którym nie ma składników kupowanych w Azji, a więc nie znajdziecie też azjatyckich pseudocertyfikatów. Wszystkie składniki są albo jakości farmakopealnej albo są dopuszczone przez odpowiednie władze do użycia w produkcji spożywczej. Kluczowy składnik – nikotyna jest kupowana w firmie, która dostarcza ten związek producentom NTZ. Podobne restrykcje dotyczą butelek (jest na nie atest Państwowego Zakładu Higieny) oraz sprzętu używanego do mieszania, rozlewania i innych etapów produkcji. Tu nie ma miejsca na żadne kompromisy. Każda seria badana jest przez zewnętrzne akredytowane laboratorium analityczne – TÜV Rheinland Polska.

Jeśli będziecie mieli jakieś pytania dotyczące kwestii chemiczno-jakościowych – pytajcie śmiało. To ja w firmie jestem odpowiedzialny za te kwestie. Druga osoba odpowiada za sam proces produkcji oraz smaki, trzecia za marketing i podobne sprawy. Mamy ściśle określone zakresy obowiązków i każdy zajmuje się swoją działką, nadzorując podległych mu pracowników. W sumie można powiedzieć, że liquideu jest dość nietypowym dzieckiem, albowiem ma trzech ojców.;)
Mamy nadzieję, że dzień pojawienia się naszego liquidu będzie też dniem, w którym wytyczymy nowy kierunek branży. Setki modeli e-papierosów to zapewne istotna sprawa, ale zdecydowanie najważniejsze jest bezpieczeństwo tego roztworu, który aplikujemy sobie do płuc.

A teraz możecie sobie obejrzeć fotkę produktu końcowego. Panie, Panowie – oto liquideu!

Aktualnie dostępny jest na aukcji na wiadomym portalu. Zapraszam do spróbowania i podzielenia się opinią.

 
29 komentarzy

Opublikował/a w dniu 29 Listopad 2012 w ogólne

 

Tagi: , ,

29 responses to “Niespodzianka – czas na debiut dobrego NASZEGO liquidu!

  1. szczuro

    29 Listopad 2012 at 21:16

    no i pierwsza klasa, zobaczymy jak beda smakowac i chmurzyc

     
  2. wg108

    29 Listopad 2012 at 21:16

    Brawo!

     
  3. SATRO

    29 Listopad 2012 at 21:22

    A da się go gdzieś stancjonarnie kupić? Mam na myśli konkretnie Poznań…

     
  4. Piotr Grabiec

    29 Listopad 2012 at 21:24

    Super, nie mogę się doczekać, aż przetestuję. Jaki szacowany czas, aż pojawi się w punktach w supermarketach, gdzie sprzedawane są ecygarety?

     
  5. szczuro

    29 Listopad 2012 at 21:28

    no i rewela, zobaczym jak bedzie sie to chmurzyc
    i do tego firma z Zawiercia, ciekawe …..🙂

     
  6. Piotr Grabiec

    29 Listopad 2012 at 21:41

    Przydałby się link w tekście😉 kurcze, 50ml buteleczki to za dużo. Ja to żałuję, że nie sprzedają 5ml na próbę, chmurzę od 2 miesięcy i chciałbym sprawdzić smaki, a tak to jedna buteleczka 10ml schodzi tydzień – 50ml to na miesiąc by było🙂

     
  7. lekki

    29 Listopad 2012 at 22:16

    szanowny chemiku, jestem pewien ze o jakość nie ma co sie martwić, jednak marketing u was kuleje! Gdzie są pakiety po 3 butelki 10ml do spróbowania? Ehh… jakies testy na forum tez by wam zrobily reklame

     
    • StaryChemik

      29 Listopad 2012 at 22:25

      Kwestie marketingowe to nie moja działka – ale przekażę odpowiedzialnej osobie.
      Co do testów – odrobinę cierpliwości – mam informację, że coś się szykuje.

       
      • SATRO

        29 Listopad 2012 at 22:27

        Jeśli StaryChemik ma informacje, to wiedz, że coś się dzieje!😉
        Cieszy mię to!

         
  8. konrad

    29 Listopad 2012 at 22:49

    już kupiłem. Super inicjatywa. Oby tak dalej. Im mniej smaków tym lepiej, Byle dobre i tytoniowe.

     
  9. kosmida

    30 Listopad 2012 at 00:29

    ja poczekam az gama sie powiekszy, poki co nic dla mnie nie ma

     
  10. kosmida

    30 Listopad 2012 at 00:32

    mam tylko nadzieje ze smaki beda zlozone a nie banalne jak to jest w przypadku chinczykow

     
  11. Kaszëba

    30 Listopad 2012 at 08:53

    A ja dołożę łyżkę dziegciu… Czystość farmakopealna, atesty itp – fajnie. Wielokrotnie już jednak napomykałem o sloganie, wobec którego mam podejrzliwości – „dopuszczone do użycia w produkcji spożywczej”. Nie jestem chemikiem, a ze szkoły pamiętam tylko tyle, ze materia ma różne stany skupienia. Czy tu nie jest ukryte clou? Który z tych składników dopuszczony został do użycia z założeniem jego spożycia w stanie lotnym? Może jestem paranoikiem, może mój upór jest godny większej sprawy, ale czuję się mamiony sloganem, którego z założenia miałem nie analizować. Przykro mi – chcę go przeanalizować. Czy Wasze trio (pozostałych dwóch członków się domyślam, a nawet mam przekonanie graniczące z pewnością) może w końcu się odnieść do tych kwestii? Czy poznamy pełny skład chemiczny, czy tylko hasło „aromaty spożywcze”?

     
  12. viola

    30 Listopad 2012 at 19:12

    Swietnie, chcialabym tez kupic ale mieszkam w UK … poogladalam sobie tylko na wiadomym portalu… nie potrafia znalezc informacji o wysylce za granice, czy to w ogole mozliwe?

     
  13. Drizzit E-cig

    30 Listopad 2012 at 23:14

    Skoro czujesz podstęp i obawiasz się używania, któż Cię zmusza?
    Wybacz te słowa, ale …. wolisz używać coś co bełtają żółci ludzie?
    A skoro używasz i używałeś i jeszcze żyjesz, to co te dwa fakty mogą sugerować?

     
  14. ZaaQ

    2 Grudzień 2012 at 20:53

    Cóż, pozostaje mi tylko czekać do wtorku na przesyłkę. 3-pack zamówiony w piątek. Jutro wysyłka.

     
  15. azzkickr

    3 Grudzień 2012 at 21:05

    Hehehe ta autoreklama zabrzmiala jak Heisenberg z „Breaking Bad”😀

     
  16. Tomszol

    4 Grudzień 2012 at 23:47

    Wszystko fajnie.
    Szkoda, że na starcie nie ma nic napisane o badaniach tych płynów oraz ich zawartości, co zamknęło by tych pyskatych zza klawiatury.
    Myślę, że to małe niedopatrzenie z Pana strony, a powinno być dostępne w momencie wprowadzenia płynów do sprzedaży.
    Za wkład jaki włożył Pan w ideę e-chmurzenia (blog, fora, maile, artykuły na portalach czy wydane książki i wiele innych) życzę powodzenia.
    Wierzę, że wskaże Pan drogę jak to powinno funkcjonować i wielu producentów czy bezpośrednich importerów skorzysta z wzorca jaki Pan wprowadzi.
    Pozdrawiam.

     
    • Tomszol

      4 Grudzień 2012 at 23:55

      Aj…sknociłem.
      Chodzi oczywiście o dokumenty z badań bo same wpisy…to tak sobie…dobre na aukcjach A……😀

       
  17. Rafal

    10 Grudzień 2012 at 21:27

    Witam dopiero trafiłem na tą stronkę.. mozna prosić o jakiegoś linka gdzie można kupic owy liquid

     
  18. SATRO

    11 Grudzień 2012 at 10:40

    PS. Ja już byłem nabyłem i szczekam z niecierpliwością na przesyłkę, mam nadzieję, że zanim dojdą nie będę musiał kupować innego już…:/

     
  19. Maus

    7 Styczeń 2013 at 00:17

    Serwis aukcyjny zrobił numer i liquidy są dostępne zaraz po kliknięciu Wielkiego linka zatytułowanego „PAL ZDROWO” na głównej stronie serwisu (nice!)

     
  20. e-Pesymista

    6 Luty 2013 at 14:55

    Kupiłem i wypróbowałem z zadowoleniem „Liguideu” o smaku „Strong Mint” w mocach mg 18, 12, 6 To na co liczę, to przede wszystkim uczciwość Starego Chemika – a więc również czystość chemiczną produktu. Osobiście obawiam się, że wcześniej lub później na e-papierosach i liquidach położy brudną łapę nasze państwo – napuszczone przez przemysł farmaceutyczny – i liquidy staną się w końcu dostępne tylko na receptę, za duże pieniądze. Wiedziony swoim pesymizmem postanowiłem kupić jeszcze dwie butelki na zapas i tu wielka niespodzianka: w ubiegłym roku płaciłem 39 zł za 50 ml – dzisiaj odkryłem, że cena wzrosła do 59 zł. To spora podwyżka. Wiem, że za jakość produktów i pewność ich pochodzenia warto zapłacić więcej. Mimo wszystko tak duża podwyżka wydaje się być niepokojąca. Czy uzasadniona?

     
  21. Gwain

    25 Luty 2013 at 16:02

    Gratulacje czas na degustacje🙂

     
  22. DamianG.

    14 Kwiecień 2015 at 17:16

    Czy te liquidy są jeszcze gdzieś dotępne? Prosił bym bardzo o informację bo żadnego odzewu se strony producenta.Posmakował mi jeden:)

     
    • StaryChemik

      14 Kwiecień 2015 at 18:59

      Przykro mi, nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ zakończyłem współpracę z firmą prawie rok temu.

       
  23. DamianG.

    14 Kwiecień 2015 at 19:39

    A polecił by Pan, jeśli wciąż Pan wapuje, coś podobnego do Light Tobbaco ? lub American Top?

     
    • StaryChemik

      14 Kwiecień 2015 at 20:14

      Od dawna tylko od czasu do czasu zerówka lekko mentolowa. Tamtych smaków nawet nie pamiętam już. Nie zajmowałem się tam smakami wcale.

       

Skomentuj

 
