RSS

E-papieros dla nieletnich?

12 Mar

Dla nieletnich? Nie.
Stanowczo i nieodwołalnie – NIE!
To nie jest gadżet do szpanowania ani też zabawka, drodzy gimnazjaliści. Jeśli uważacie, że są one nieszkodliwe, mylicie się. Nawet, gdy używa się liquidów beznikotynowych, nadal jest to aerozol nienaturalny. Nie wiemy, jak jego używanie będzie wpływać na organizm człowieka po latach. Jest sens ryzykować?
Rozsądni ludzie nie mówią, że e-papierosy są zdrowe. Dotychczasowe badania wskazują, że są one mniej szkodliwe, prawdopodobnie zdecydowanie mniej, ale na pewno nie można mówić o tym, że są zdrowe.
Niech wam nikt z kolegów czy koleżanek też nie wmówi, że używając e-papierosa pokazujecie swoją męskość i siłę. Wprost przeciwnie. E-papieros został wymyślony dla ludzi słabych, którzy kiedyś przez głupotę wplątali się w szpony nałogu, a teraz nie potrafią się z nich wyzwolić bez wspomagania.
Tak, mówię także o sobie. Przez 35 lat byłem tytonistą, słabym człowiekiem. Dzięki e-p udało mi się z tego wyzwolić. Potrzebowałem pomocy, której wy nie potrzebujecie. Jeszcze nie potrzebujecie. Chcecie zaszpanować? Szpanujcie wiedzą, oczytaniem, wynikami w sporcie. Na dłuższą metę to się będzie liczyło, a nie puszczanie chmur z elektronicznej rurki.

Wiemy, że poważni sprzedawcy odmawiają sprzedaży e-papierosów nieletnim. Jednak widuje się młodzież szpanującą e-fajkami. Skądś muszą je mieć. Stąd mój usilny apel do tych dystrybutorów, którzy nadal sprzedają te urządzenia nieletnim – nie róbcie tego! Ten apel kieruję też do pełnoletnich, którzy dają się namówić młodszym, aby dla nich dokonali zakupu. Namawiam do rozsądku.

 
38 komentarzy

Opublikował/a w dniu 12 Marzec 2013 w ogólne

 

Tagi: ,

38 responses to “E-papieros dla nieletnich?

  1. Janusz

    12 Marzec 2013 at 11:06

    Niestety, ale pierwszym krokiem, który pozwoli ograniczyć dostęp nieletnich do e-p i liquidów jest wprowadzenie zakazu sprzedaży przez internet. Innej możliwości nie widzę.

     
    • adisek2

      12 Marzec 2013 at 20:09

      Nic to nie da ,ponieważ nieletni będą się zwracać o pomoc przy zakupie e-p swoim starszym kolegą .Lepiej już ,aby palili te e-p ,niż ukrycie papierosy wyrobu tytoniowego.

       
      • StaryChemik

        12 Marzec 2013 at 21:10

        Jasne… potem można powiedzieć: lepiej żeby pili piwo i wino niż wódkę, lepiej, żeby palili zioło niż wstrzykiwali sobie heroinę.
        A ja mówię – NIE! I będę piętnował każdego, kto będzie im to ułatwiał.

         
        • adisek2

          12 Marzec 2013 at 21:57

          Tak samo tobie kiedyś rodzice mówili byś nie palił ,lecz kopciłeś pewnie lub spożywałeś alkohol ukrycie . Zakazany owoc najlepiej dla nich smakuję i im bardziej będziemy im zabraniali tym bardziej będą próbowali, a nic im to nie da nawet jeżeli ktoś będzie im zabraniał.

           
          • J3

            14 Marzec 2013 at 20:22

            To niech e-p będzie dla nich zakazanym owocem, bardzo zakazanym.

             
            • medzik

              14 Marzec 2013 at 20:53

              Pewno. Niech palą, jestem za. Cheers !

               
          • Ali

            23 Maj 2013 at 19:12

            Zanim zaczniesz elokwentne wywody sugeruję nauczyć się odmiany osób.
            „smakujE” (nie smakuję), „kolegOM” (nie „kolegą”).
            Pożal się Boże myśliciel i błędy rodem z podstawówki…

            A wracając do tematu. Osoby niepełnoletnie mają ograniczone prawa włąśnie z tego powodu że nie są odpowiedzialne/łatwo ulegają emocjom/namowom.
            Pozostawienie im wolnej ręki, jak sugerują niektórzy „humaniści” w niczym nie pomoże. Jeśli mi wolno, zrobię to, jeśli mi nie wolno, również to zrobię.
            Tu nie ma rozwiązania poza eliminowaniem chciwości – bo to dorosły jest tym odpowiedzialnym.

             
  2. Irek

    12 Marzec 2013 at 13:20

    A ja z Januszem będę polemizował.
    Wczoraj będąc w jednej z dzielnic Lublina – uchodzącej za niebezpieczną – dla waperów z Lublina – na ulicy Lubartowskiej i widziałem szczyla ( 1,3 m maksymalnie 1,4 m. – 13 może 14 lat) przechodzącego przez tą ruchliwą ulicę poza przejściem i majestatycznie machającego szlugą.
    Co chciał pokazać? Chyba to że dobre maniery i przepisy prawa ma gdzieś. Nie pomoże zakaz sprzedaży przez internet, nie pomogą apele jeżeli oni dobrych obyczajów nie wyniosą z domów.
    Dla takiego szczyla jakiego wczoraj widziałem wcale nie jest szczytem szpanu zakup niedozwolonego e-papierosa. On będzie dumny jak go „skroi, zajuma czy jak by inaczej tego nie nazwać”.
    A ci co szpanują w szkole. To przecież większość z tzw. dobrych domów. Takim ojciec z matką kupią e-papierosa. Ot tak dla świętego spokokju albo jako alternatywę.
    Apele do sprzedawców jak najbardziej są potrzebne. Ale czy nikt z was nie widział gnojka z papierosem lub z mamrotem. A to przecież jest zakazane. I co?
    Uświadamiać, apelować jak najbardziej słuszne. Ale skuteczne to będzie? Może jedynie w kwestii pokazania prawodawcom że nasze środowisko robi wiele w kwestii uświadomienia młodzieży.
    A młodzież?
    Cytując Biblię ” kto jest bez grzechu niechaj ….”
    Kto z nas ……?

     
    • Janusz

      12 Marzec 2013 at 14:24

      Ja zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Problem w tym, czy się przestrzega prawo, czy też nie. Jednak, aby przestrzegać prawo trzeba wprowadzić normy prawne. Za sprzedaż np alkoholu w sklepie w jakieś mieścinie, nieletniemu, sprzedawca musi być świadom tego, że popełnia przestępstwo. Gdyby sprzedawał w internecie nie mógł by sprawdzić wieku kupującego.Oczywiście inna sprawa dlaczego w ogóle nieletni kupuje alkohol, ale to już inny problem.

       
    • Tomszol

      12 Marzec 2013 at 21:57

      A ja z Tobą będę polemizował🙂
      Bredzisz Irku !
      Miałem w tramwaju kontakt ze szczeniakami i odpowiedź była, że puszczają parę wodną.
      Pouczeni zostali i zamknęli dziubeczki jak pokazałem swojego na smyczy i wykład zrobiłem o glikolu i glicerynie oraz o nikotynie 🙂
      Z gęby im wypadł e-p i oczka się zrobiły łzawe🙂

       
      • Cała prawda

        5 Czerwiec 2013 at 22:30

        ty nie bądź taki mądry. wtedy musiałeś spotkać jakieś sieroty co są kozakami wśród znajomych a tak na serio to się uczą itd. lepiej nie strasz psem i nie kozacz bo kiedys natrafisz na grupe 16 latków i ci pies nie pomoże mimo że będziesz w tramwaju. Dzisiaj są takie czasy że wtrącisz sie do grupy 16 latków i możesz dostać kosą . lepiej siedzieć cicho i sie nie mądrzyć. Ludzie dajecie wykład a sami palicie ja wiem ze chcecie dobrze dla mlodziezy ale nie musicie sie otwierać i wygadywać sie na `necie` bo każdy nastolatek co to czyta smieje sie i wie że jakbyś na niego natrafił to by ci nawet 3 psy nie pomogły. Jak sie postraszy dwóch gówniarzy po 11 lat to zrobią w majtki. a co z sporą grupą 14 , 15 czy 16 latków ? nikt ci nie pomoże i skończysz w szpitalu albo kostnicy. ja mieszkam w Anglii i niedawno była taka akcja że normalnie gościół chciał `postraszyć gówniarzy` i co ? skończył ze złamanymi żebrami i pociętym ciałem w szpitalu tylko dla tego ze powiedzial : Wy ! wiecie jak to szkodzi . zaraz mi to wyrzucac ! w polsce tak samo. jedziesz np. pociągiem , jest noc , siedzisz sobie w przedziale gdy nagle : wchodzi grupka 16 latków i sb palą szlugi albo e-p . Straszysz , psa pokazujesz i dostajesz w pysk i ich nigdy już nie zobaczysz i nawet policja ci nie pomoże bo oni pewnie z innego miasta albo nawet województwa ! jedyne co zobaczysz to pięści lecące na twoją twarz . zazwyczaj tak jest że łażą tacy biją , okradają i wracają do innego miasta . tyle ich widzisz .

         
        • Wojtek

          25 Sierpień 2014 at 17:51

          Nooo nie przesadzajmy. Ja chodzę do liceum i mam e-p ( co prawda bez nikotyny) ale nie obnoszę się z tym specjalnie. A na pewno nie dotknąłbym nawet kogoś gdyby zwrócił mi uwagę. Raczej bym podziękował i powiedział, że przemyślę to. Nie wrzucajcie wszystkich 16-17 latków do jednego wora🙂

           
      • Wojtek

        25 Sierpień 2014 at 17:47

        O glikolu fakt jest co gadać, ale bez przesady! Glikol nie jest aż tak trujący jak substancje smoliste, a co do nikotyny to można palić beznikotynowe- ja takie wybieram🙂

         
  3. NiepełnoletniPalacz

    12 Marzec 2013 at 17:25

    Widzę apel dodany dzisiaj lecz: Od dłuższego czasu można zauważyć, że sprzedawcy zaczynają pytać o dowód i po prostu nie sprzedają niepełnoletnim. Jako że sam takim jestem to coś o tym wiem. Tylko, że ja jako nałogowiec szukam pomocy (bo zaraz zaczną się w moim kierunku hejty) a nie palę dla szpanu. Ale raczej chodzi o to, że pomijając apel sprzedawcy sami zauważają, że robi się z tego „moda”. Warszawski E-Dym już nie sprzedaje, punkt ESmokingWorld w tesco na górczewskiej równiez o dowód zapytał (co prawda nei mnie bo wyglądam na jakies 20 mimo siedemnastki, ale koleżanke która 18 już miala) więc myślę że powoli idzie to w dobrym kierunku. Co do sprzedaży internetowej… jest to problem którego nie zliwkiduje się póki E-papierosy będą w kategorii „Zdrowie” na allegro a sami sprzedawcy nie będa zwracac uwagi na dopisek „Junior”. Pomijając sprzedaż internetową sa jeszcze takie miejsca jak warszawski Wolumen, hala Kopińska, i targowiska na których nikt o dowód nie pyta. Dopóki nie zlikwiduje się tych dostępów do „chińskich zabaweczek” to raczej nei mamy co liczyć na inne rozpatrzenei sprawy niż to co mamy obecnie. Spytacie pewnie czemu jestem przeciwny mimo iż mam lat 17 a nie 18? A no dlatego że jak patrzę na dzieci lat 13-14 które dodatkowo wjeżdzają do autobusu i e-palą w środku to człowieka krew zalewa. Ja nie robiłem tego nigdy i nie mam zamiaru a że „palę bo muszę” no to już jest inny problem wywodzący się jednak z innych x lat wstecz, lecz nie robię tego w miejscach publicznych a idąc sobie spokojnie parkiem chodnikiem bądź innym miejscem gdzie się w większej bądź mneijszej części dym neutralizuje🙂

     
  4. Tomszol

    12 Marzec 2013 at 21:38

    ” E-papieros został wymyślony dla ludzi słabych, którzy kiedyś przez głupotę wplątali się w szpony nałogu, a teraz nie potrafią się z nich wyzwolić bez wspomagania.”
    Popieram !
    Miałem 7 lat jak kumpel 6 letni namówił na pakę Sportów za 1,10 ( dziesięć sztuk).
    Rzygałem wtedy, ale później 35 lat paliłem…ostatnio 40-50 dziennie.
    Teraz tylko e-p i tylko jak mi się przypomni🙂 co to jest ?
    Palę 6mg/ml i raczej myślę o pozbyciu się tego nałogu…głupie to jest …zaciąganie i debilne puszczanie chmury…tak sobie ten nawyk tłumaczę, że to idiotyzm, bo jest to idiotyzmem …
    Lepiej łapska wsadzić w ogródek, a jak go nie ma to poślinić i przewracać strony książek i czytać …

     
  5. Jula23

    12 Marzec 2013 at 22:01

    ja w Lublinie spotkałam się już kilka razy, że na stoiskach i w sklepach z ep pytali mnie od dowód😉 Nawet jak ostatnio kupowałam grzałkę. Po 18 jestem już parę ładnych lat, ale że lico moje dziewczęce i niepomarszczone o dowód pytają. I dobrze! A mogę i pokazać do grzałki, co mi tam! Przynajmniej wiem, że mój 13 letni brat (nie ma ep, ale jakby mu taki pomysł przyszedł do głowy) nie zrobi zakupów w tych sklepach i to mnie pokrzepia🙂

     
  6. medzik

    13 Marzec 2013 at 12:32

    Tomszol – jeszcze „szczeniaki” powinni Ciebie opierdolić, że się mądrujesz jaki to chory i biedny człowiek jesteś. Pytam się. Twoja sprawa ? Masz swój rozum ? To po co komuś zwracasz uwagę ?

     
  7. maho

    20 Marzec 2013 at 21:11

    Zacząłem palić gdy miałem 12 lat. Nie zacząłem palić dla szpanu. Kolega poczęstował mnie „szlugiem” gdy siedzieliśmy na drzewie – zapaliłem. Potem po kilku dniach dziabnąłem papierosa
    mamie. Zapaliłem go w szkolnej toalecie, a ustnik peta wytarłem o namoczoną śliną ścianę, po czym rzuciłem go w sufit. Zrobiłem to za radą starszych chłopców którzy codziennie stawiali w kublu „siekierę”. Ustnik pięknie przykleił się do sufitu na którym wisiało już bardzo wiele innych
    ustników-sopli. Widok był zabawny, choć miałem potem wyrzuty sumienia. Ale cóż – taka wówczas była kultura męskiej części podstawówek. Potem zacząłem czuć się dorosły gdy mogłem zapalić sobie na ulicy idąc z kolegami. Mama dawała mi kasę na obiad w szkolnej stołówce, a ja zamiast obiadu kupowałem sobie fajki, oraz kefir i kajzerki. Żadne zakazy palenia nie działały na mnie, ani na palących kolegów. Paliła prawie cała moja klasa, aż do ukończenia podstawówki. Niektóre szkolne zakazy tylko nas prowokowały do ich łamania.

    Osobiście nie jestem za zakazywaniem dzieciom palenia oraz chmurzenia, gdyż wiem, że zakazy takie nic dobrego nie dadzą. W przypadku istnienia jeszcze silniejszych zakazów liczba skierowanych na nikotynę dzieci zwiększy się. Karność dzieci jest obecnie jeszcze mniejsza niż była w czasie gdy sam paliłem. Ja nie lubiłem karności. Na jej wymuszenie reagowałem protestem. Lubiłem być wolny – nawet za cenę popełniania błędów. Dzięki temu nie żyłem w kokonie. Dlatego jeśli chodzi o zakazy, to jestem jedynie za zakazem sprzedaży nieletnim papierosów i e-papierosów. Jestem ponadto za inteligentnym uświadamianiem co do zagrożeń i potencjalnych zagrożeń wynikających z palenia i e-palenia, z bardzo mocnym naciskiem na uzależnienie i różnorakie konsekwencje. Tylko tyle powinni zrobić dorośli. Nie powinni oni stawać się despotami w stosunku do dzieci. Papierosy, czy e-papierosy, to nie alkohol. Gdyby moje dziecko zaczęło chmurzyć przed osiągnięciem psychicznej dojrzałości, to powiedziałbym mu wszystko na temat mojego nikotynowego nałogu próbując je przed nim przestrzec. Nie zabroniłbym mu jednak chmurzyć, choć pieniędzy na sprzęd i liquid nie dałbym z pewnością dopóki palące czy chmurzące dziecko nie stałoby się pełnoletnie. Mnie i moim rówieśnikom rodzice z początku ostro zabraniali palić. Nic to nie dało. Naszym rodzicom ich rodzice również zabraniali palić, i również nic to nie dało. Takie są dzieci stety-niestety, a przynajmniej taka jest połowa z nich w temacie palenia i w niektórych innych tematach. Ja bym powiedział, że gdybym nadal był dzieckiem, to..

    Przynajmniej szkolna woźna nie miałaby tyle do sprzątania🙂

    Czy to moje podejście wygląda na niepedagogiczne? Dla wielu z pewnością tak. Ja jednak wiem, że
    kto będzie miał palić – będzie palił tak czy inaczej, dopóki mu się nie odechce z takich czy innych względów, i żadne radykalne zakazy tego nie zmienią. Wiem to z autopsji, i z obserwacji.

     
    • Mikk

      23 Marzec 2013 at 17:42

      Z tej wypowiedzi widać właśnie jak to nie było dla szpanu. Łamanie tego typu zakazów To nie poczucie bycia wolnym tylko szpan. Zakaz e-papierosów dla nieletnich wytrąciłby jedną z broni przeciwnikom e-papierosa. Rodzice kupujący dziecku e-papierosa jako zabawkę, albo ‚zamiennik’ to po prostu bezmózgi trujące własne potomstwo

       
  8. Aneho

    4 Kwiecień 2013 at 19:11

    W Polszy e-papierosy moze kupic byle gowniarz. Zakazu nie ma. I pewnie dzieki takim jak wy nie bedzie. Gratuluje dobrego samopoczucia. E-fajka zamiast smoczka!

     
  9. barbarus78

    28 Kwiecień 2013 at 13:12

    Pociągam e-pecika od jakichś 6 miesięcy, jestem bardzo zadowolona że wreszcie nie cuchnę fajkami, w ogóle widzę same plusy!!! Wiem, że niechętnie patrzycie na jakiekolwiek wpisy łączące e-pecika z substancjami zakazanymi… jednak… Oprócz tego że jestem zadowolonym użytkownikiem tego extra wynalazku, jestem również matką 15-letniego gimnazjalisty… W szkole mimo zakazów, ep są niestety na porządku dziennym… Wiem o tym z całą pewnością, głównie z relacji syna… Wiadomo młodzież pomysłowa jest niesamowicie, a pomysły ma iście szatańskie…. Czy ktoś z Was słyszał o połączeniu ep z np. dragami lub innym tego typu świństwem… Umieram ze strachu na samą myśl, że moje „dziecię” mogłoby po coś takiego sięgnąć… Jeśli ktoś coś na ten temat mógłby zabrać głos to bardzo proszę, jeżeli nie na forum (bo to źle widziane!!!) to chociaż na e-mail’a: miss.trick@vp.pl. Zaniepokojona MATKA!!!

     
  10. masdad

    8 Maj 2013 at 21:44

    Widzę że tu piszą ludzię za kasę z antyreklamy e- papierosów.

     
  11. m16Martin

    13 Maj 2013 at 22:53

    Cóż, też chciałbym się wypowiedzieć w sprawie e-papierosów wśród młodzieży podstawowej, gimnazjalnej i wzwyż, możliwe że osobom, które walczą z tym, uświadomienie obecnego poglądu „problemu” wśród młodzieży, coś pomorze.
    A więc na wstępie, mam 15 lat. Uczęszczam do gimnazjum. Niestety spotkanie z papierosem (analogiem) miałem w 5 klasie podstawówki za namową kolegi. Od tego zaczęło się palenie, wielu z was może pomyśleć, nieliczny przypadek, któremu „w du*ie się poprzewracało”, jednak słowo daje, tak jest w każdej szkole, że przynajmniej 20% uczniów podstawówki sięga po papierosy, w dalszych szkołach procent ten znacznie wzrasta. Analogi paliłem pełne 2 lata. Po tym okresie kolega znalazł na allegro e-papierosa. Zwykły podstawowy secik – Ego t 600mAh, csb-c. Mało było wówczas informacji o tym sprzęcie, ale zachwyceni tym, że można palić non stop, bez obawy przed wyczuciem przez rodziców, której część z was jak się domyślam, również doświadczyła za młodziaka. No i tak się zaczęło. Wraz z kolegą zaczęliśmy się zagłębiać w temat, doszła nas informacja, że wydychana chmura to zwykła para wodna, więc dlaczego ktoś ma zakazywać. Takimi informacjami obdarowywaliśmy znajomych, palących wówczas analogi. przez e-p wkrótce ok. 30 osób w naszej małej miejscowości zaprzestało tego procederu, potem w gimnazjum również rozprzestrzeniłem ten produkt. Przyznam szczerze, że wyłącznie dla poprawienia swojej pozycji w szkole, gdzie byłem przez krótki okres „nowym”. Obecnie na każdej przerwie, w każdej toalecie śmierdzi/pachnie liquidem. Były łapanki, każdy, włącznie ze mną przed zaznajomieniem się z tym blogiem, tłumaczył się luką w prawie, parą wodną i ogólnie produktem nie szkodzącym. Tak u większości uczniów zostało.
    Co próbuję wam, osobom starszym uświadomić. Nie chodzi o żaden „zakazany owoc,” wręcz przeciwnie. Część uczniów rzeczywiście boi się konsekwencji, a czytając „prasowe mądrości” trzyma się z dala z negatywnym nastawieniem. Myślą przewodnią jest to, że uczniowie nie palący wcześniej analogów, po e-p rzadko kiedy sięga. Promotorem jest chęć palenia czegoś, co będzie miało większą chmurę, ładniej wyglądało, nie zaśmierdzało ubrania, palców, czy miało lepsze walory smakowe. No i tak jak już wcześniej wspomniałem. Szukają czegoś co można palić bez przerwy, nie obawiając się o „wpadkę” u rodziców paląc w pokoju chociażby (co przy analogach nawet nie mąciło głów). Muszę też napomknąć o tym, że zakazy pomogą, przynajmniej u tej mniej „cwanej” grupy, dla tych „zatwardziałych” młodych palaczy, myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie ukazanie prawdziwych, potwierdzonych informacji o tym, co właściwie palą.
    Taki jest mój widok na rozprzestrzenianie się e-papierosów wśród młodzieży, szczególnie tej młodszej. Bazowałem przy tym na obserwacjach w ogólnym środowisku, oraz dwóch szkołach do których uczęszczałem: podstawowej i gimnazjalnej. Myślę, że wam to pomoże zrozumieć istotę „problemu”.
    Pozdrawiam.

     
  12. czarnotowidze

    2 Czerwiec 2013 at 14:54

    Mam 17 lat i pale od 5 lat! Nie wytrzymam ani jednego dnia bez 20 papierosów.[….]
    resztę wpisu ciachnąłem – można wyrażać opinię, ale obowiązuje kultura.
    SCh

     
    • Cała prawda

      5 Czerwiec 2013 at 22:40

      zgadzam sie z tobą ! najpierw straszą , potem sie mądrzą a potem człowiek chodzi na głodzie nikotynowym ! oni tak mówią o tych `gówniarzach` a ciekawe jakie by mieli zdanie jakby sie dowiedzieli ze np ich dzieci to samo robia albo jeszcze gorzej. zmienili by zdanie bo im sie wydaje ze moga poustawiac kazdego i kazdy jest najmadrzejszy a prawda jest taka ze czy sie uzalezniasz czy nie to dajcie im palic nie wasze dzieci nie wasza spraawa wy mieliscie po tyle lat co oni i pewnie trawka winko wódeczka i ucieczki z domu . a oni chcą tylko e-p. jak `czarnotowidze` stwierdzil :
      mam 17 lat , pale od 5. przez takich debili jak wy musze sie truc bo inaczej moze sie to zle skonczyc. ludzie nie myslcie ze jak sie zabroni uzaleznionemu niepelonoletniemu dziecku palenia to nie myslcie ze mu to pomoze , bo wlasnie gdy czlowiek nie zapali to sie to konczy w szpitalu albo w trumnie . lepiej niech sb kupia e-p niz zabronic nawet e-p zeby pomoc dziecku . pozatym nawet jak sa w gimnazjum i nie palili. co wam do tego? ich zdrowie nie waszych dzieci. i nie mowcie ze to patologia bo to albo szpan albo zabawa albo poprostu zucanie. lepiej pozno niz wcale

       
  13. Ściema

    11 Kwiecień 2014 at 11:31

    Choryś człowieku😉 jesli dla Ciebie E-papieros to szpanowanie. To jebnij se z 2 razy w czoło😉 moze zmądrzejesz😉 i oddaj prawko, bo pewnie szpanujesz nim😉

     
  14. Wojtek

    25 Sierpień 2014 at 18:01

    e-p to nie szpanowanie. Nie uznajcie tego wpisu za chwalenie się, bo nie ma czym. Mam 16 lat i kolega namówił mnie do jarania gdy miałem 10 lat. Od tamtego czasu paliłem, teraz kupiłem sobie e-p żeby n\mniej palić. Aktualnie używam liquidów 0 mg/ml nikotyny, bo lubię smakowe chmurki.
    Według mnie na liquidy 0 mg/ml nie powinno być jako-takich ograniczeń, gdyż jak będzie zbyt trudno to takie dziecko jak ja pójdzie do np. żula i poprosi o kupno zwykłych fajek.
    Ot co, dziękuję do widzenia.

     
  15. Jin Yang

    1 Kwiecień 2015 at 08:17

    Zgadzam się z wieloma z was że to powinno być zakazane.Ale jakbyśmy mogli zrozumieć gimnazjalistów to byśmy dawno z tym coś zrobili ja sama w ich wieku nie paliłam( teraz 19) i nadal nie pale ale w klasie nawet podczas lekcji palili chciałam coś z tym zrobić ale nie umiałam.Teraz wiem co można zrobić!!!
    Historia.Wystarczy im opowiedzieć jakąś historie że to niebezpieczne i ktoś z bliskich lub znajomych wylądowali przez to w szpitalu.Coś tam dodać o chemioterapii i innych strasznych rzeczach przez które nikt niechciałby przechodzić i skończyć dramatycznie.Wiem że takie coś może być oszustwem bo zaczeła studia prawne w polsce ale to na osoby z planami na przyszłoś działa sama sprawdzałam więc nie ma co apelować do sprzedawców bo większość z nich chce tylko zarobić

     
  16. Zboczuch.klaudiusz

    16 Czerwiec 2015 at 10:53

    Ja pale e-papierosa już przez 5 lat i nic mi nie jest. Uważam że jeśli dzieci niepełnoletnie chcą palić to niech se palą. Co nas to interesuje. Owszem jeśli mają palić zioło lib papierosy tytoniowe t o lepiej żeby palili e-papierosy. Takie jest moje zdanie bo są mniej szkodliwe. POZDRAWIAM🙂 klaudek

     
    • Zboczuch.klaudiusz

      16 Czerwiec 2015 at 10:53

      IdIOTA

       
  17. eeem

    4 Styczeń 2016 at 23:58

    Ja mam 13 lat i żyje🙂
    A pale od 2 lat

     
    • StaryChemik

      5 Styczeń 2016 at 09:44

      No cóż – to, że żyjesz wynika z tego, iż głupota nie zabija. Przynajmniej nie od razu.

       
  18. epapierosy

    22 Marzec 2016 at 18:11

    Ludzie proszę was, ja mam 17 lat. Nigdy mnie zwykłe szlugi nie pociągały i nigdy nawet ich nie spróbowałem, odrzuca mnie to. Posiadam Boxa, to nie jest żaden nałóg, to zabawa oraz rozrywka. Kręcenie własnych grzałek, obliczanie oporności i sprawdzanie chmury no i kółka i inne pierdolniki z dymu. Palę 0mg – 3mg dla chmury i smaku. Epapierosy to już inna sprawa ponieważ one są do nikotyny. Czuję się tak samo jak się czułem przed tym wszystkim. Nie widzę w tym nic złego, nowe pokolenie zmieni świat. Moim zdaniem powinny być dozwolone od lat 15 w górę.😉

     
    • StaryChemik

      22 Marzec 2016 at 18:39

      Obawiam się, że jednak czegoś nie rozumiesz. To NIE JEST ZABAWKA! To NIE JEST OBOJĘTNE DLA ZDROWIA!
      I właśnie dlatego jestem twardo za tym, aby e-fajki były zakazane dla młodzieży i dzieci.
      To jest coś dla nałogowców, a nie gadżecik do popisywania się.

       
  19. epapierosy

    22 Marzec 2016 at 18:52

    Rozumiem, nie chodzi tutaj o popis. to jest przyjemność. Większe sprzęty niż standardowe epapierosy raczej nie służą do rzucania.

     
    • StaryChemik

      22 Marzec 2016 at 18:53

      Ech… a do czego służą? Do zabawy?
      Powtarzam – to nie jest obojętne dla zdrowia.

       
      • epapierosy

        22 Marzec 2016 at 18:55

        Obojętne nie jest, są ludzie rzucający i są ludzie którzy korzystają z samej przyjemności. Kończę temat.

         
        • StaryChemik

          22 Marzec 2016 at 21:46

          Tyle, młody człowieku, że dopiero człowiek dorosły może tak naprawdę decydować o tym, co ryzykuje. Jeśli uważasz, że w wieku 15 lat można podjąć takie decyzje, to znaczy, że jesteś bardzo niedojrzały.

           

Skomentuj

 
