RSS

Premierze Orban – dlaczego?

02 Lip

No to mamy ciekawy początek wakacji. Jak podają media – od 1. lipca Węgry zakazały e-papierosów.
Nie bardzo wiem, jak można to skomentować. Dziwne, że żaden inny kraj nie zdecydował się jeszcze na tak radykalny ruch. U przyjaciół Madziarów spełnia się ten dziwaczny scenariusz – ludzie, którzy używali e-fajek będą teraz musieli się ukrywać i zdobywać sprzęt i liquidy w zasadzie na czarnym rynku. Kompletna paranoja – analogi, o których wiadomo, że są naprawdę szkodliwe, będą nadal dostępne. Ba, na każdym sklepie z analogami od 1 lipca musi być napis „Narodowy sklep tytoniowy”. A zwolennicy mniej szkodliwej chmurki będą się przekradać nocami, trzymając w zawiniątkach bateryjkę czy atomizer oraz butelkę liquidu schowaną gdzieś głęboko.
Bardzo interesująco brzmi w tym kontekście informacja dotycząca koncesjonowania sprzedaży papierosów tytoniowych na Węgrzech. Czy to nie wyglądało tak, że Big Tobacco zgodziło się na ograniczenie liczby punktów sprzedaży analogów, ale tylko pod warunkiem, że rząd wytnie im konkurencję? Jak dla mnie to się samo narzuca. I robi to premier Orban, który szczyci się tym, że chce być bardzo niezależny od Unii i wszelkich zewnętrznych nacisków.
Swoją drogą – ciekawe jak oni chcą egzekwować zakaz e-p? Akumulatory będą sprzedawane po wypełnieniu podania z uzasadnieniem? Sprzedaż gliceryny będzie na kartki? Kanthal na grzałki będzie limitowany?
Przyznam, że z dużym zaciekawieniem będę obserwował, jak będzie się rozwijać sytuacja na Węgrzech. Jeśli traficie tam w czasie Waszych podróży wakacyjnych – rozglądajcie się, pytajcie, dowiadujcie. No i dzielcie się informacjami. I błagam – nie dajcie się złapać. W węgierskich więzieniach raczej nie karmią salami i na popitkę nie dają tokaju.

 
15 komentarzy

Opublikował/a w dniu 2 Lipiec 2013 w ogólne

 

Tagi: ,

15 responses to “Premierze Orban – dlaczego?

  1. R4di

    2 Lipiec 2013 at 08:59

    Trzeba sięgnąć do ustawy… bo w artykule jest informacja o zakazie sprzedaży a nie użytkowania.

     
    • R4di

      2 Lipiec 2013 at 18:11

      Pozwoliłem sobie napisać do autora bloga wymienionego we wpisie. Poprosiłem o pomoc w znalezieniu tekstu ustawy. Oto co odpisał:

      Zakaz oparty jest na zmianach w kodeksie karnym (bűntető törveny könzyv), które weszły w życie 1 lipca. E-papierosy można sprzedawać w aptekach ponieważ zaklasyfikowane są jako środek medyczny, dystrybucja w innych miejscach podpada pod kategorię fałszowania lekarstw. Tekstu kodeksu niestety nie udało mi się znaleźć.

      Pozdrawiam,
      Jeż Węgierski

       
  2. Andrzej

    2 Lipiec 2013 at 09:48

    Tylko czekać, jak jakiś „mądry” wymyśli coś takiego u nas:/

     
  3. Tanatos

    2 Lipiec 2013 at 09:59

    OMG – jednak politycy nie przestaną mnie zaskakiwać “Narodowy sklep tytoniowy” – cofamy się, cofamy… ciekawe jak teraz będą wyglądały ceny analogów na Węgrzech – dedykowane punkty, koncesjonowanie – ciekawe co jeszcze…

     
  4. Henryk

    2 Lipiec 2013 at 12:48

    niestety, lepsze jest wrogiem złego i to nieuniknione – tak samo jak aparaty cyfrowe wyparły z rynku analogowe (co zabiło Kodaka który przespał ten czas), tak samo firmy tytoniowe obudziły się z ręką w nocniku jak im ubyło kilkanaście procent dochodów od klientów którzy przeszli na e-papierosy.

     
  5. Karol

    2 Lipiec 2013 at 12:51

    [link do ankiety usunąłem na razie – SCh] bardzo proszę e-palaczy o wypełnienie. Zajmuję 1 minutkę. A co do ustaw już kiedyś tu pisałem, staram się na bieżąco kontrolować sytuację w kuluarach sejmowych gdyż tam często bywam. Będę zawiadamiał gdy sytuacja będzie szła w złym kierunku.
    PS. Chemiku nie kasuj mi ankietki za parę dni już śladu po niej nie będzie.

    ZACHĘCAM DO WYPEŁNIENIA! ZAJMUJE 1 MINUTĘ.

     
    • StaryChemik

      2 Lipiec 2013 at 13:03

      Skasowałem, ponieważ była powtórzona w wielu wątkach – to się nazywa spamem. Nie wiemy kto i w jakim celu tę ankietę prowadzi – za mało informacji. Jeśli je uzyskam, odblokuję.

       
  6. Karol

    2 Lipiec 2013 at 13:19

    No to już wyjaśniam, ankieta jest w całości moja, powtórzona w wielu wątkach gdyż potrzebuję dość sporej grupy respondentów w krótkim czasie. Ankieta jest prowadzona w celu badawczo-naukowym, dla katedry WDiNP UW. Chciałem napisać do Pana ale nie widziałem żadnego kontaktu. Za spam przepraszam.

     
    • StaryChemik

      2 Lipiec 2013 at 17:49

      Sporą grupę respondentów zdobędzie Pan na pewno szybciej publikując ankietę na jednym z forów poświęconych e-papierosom.
      A znalezienie kontaktu do mnie jest naprawdę bardzo proste.

       
      • Karol

        2 Lipiec 2013 at 18:46

        Podałem kto i podałem cel ankiety. Link zostanie przywrócony? Pójdę oczywiście też za radą i umieszczę na forach🙂

         
  7. kullub

    6 Lipiec 2013 at 14:04

    Nie od dziś wiadomo’ że zysk ważniejszy od zdrowia. Skoro ilość użytkowników e-papierosów rośnie to trzeba podejmować kroki aby ukrócić e-palenie. Zastanawia mnie kto w rządzie węgierskim wziął kasę i jaką żeby przeforsować tą ustawę.

     
  8. Mireaux

    16 Lipiec 2013 at 13:08

    W kompletnej nieświadomości spędziłem ostatnio 6 dni (3-8 lipca) na Węgrzech, chmurząc gdzie popadnie, łącznie z hotelem i knajpami (na świeżym powietrzu, gdzie na stoliki były wystawione popielniczki). Nikt nie zwrócił mi najmniejszej uwagi. Gdybym wiedział, używałbym pewnie „metody samolotowej” jadąc „z rękawa”, ale nie miałem najmniejszej świadomości tej cud-legislacji.

    Mogli zamknąć?

     
    • StaryChemik

      16 Lipiec 2013 at 13:38

      Nie, nie mogli. Posiadać i używać możesz, ale nie kupisz i nie sprzedasz.

       
  9. biztonsági vizsgálat

    18 Październik 2014 at 02:00

    emeléstechnika, daru, emelőgép szakértő, biztonsági vizsgálat,
    időszakos vizsgálat Budapest, Pest megye és
    országosan.

     

Skomentuj

 
