RSS

Amerykanie wchodzą na rynek czystej nikotyny

12 Sier

Wygląda na to, że świat amerykańskich producentów tytoniu zaczyna dostrzegać rynek e-papierosów. Firma Universal Corporation, jeden z wiodących dostawców tytoniu, ogłosiła właśnie, że zamierza zabrać się za dostawę czystej nikotyny dla producentów liquidów.
Mówiąc precyzyjniej – produkcją zajmie się firma Avoca, która od lat specjalizuje się w ekstrakcji produktów naturalnych. Powstanie w tym celu zupełnie nowa firma, której nazwa, AmeriNic, w zasadzie mówi wszystko.
Oczywiście nikotyna ma spełniać wszelkie normy farmakopei amerykańskiej (USP), tak więc może być idealnym surowcem do produkcji wysokiej jakości liquidów.
Produkcja ma się rozpocząć do końca bieżącego roku, tak więc zapewne już na początku 2014 na rynku pojawią się liquidy wyprodukowane właśnie z tej nikotyny.
Czy zapowiada to rewolucję na rynku? o pewnego stopnia tak, ponieważ do tej pory praktycznie cała nikotyna pochodziła z Azji, nawet jeśli była sprzedawana przez firmy europejskie czy amerykańskie.
Ciekawe czy nasi producenci tytoniu nie zechcą pójść tą drogą. W sumie metody ekstrakcji są doskonale znane, aparaturę można kupić a rynek… no właśnie, jeśli nikt nie namiesza za bardzo, to jest on bardzo rozwojowy. Zapotrzebowanie na czystą nikotynę będzie prawdopodobnie rosło. Oczywiście taka inwestycja jest obarczona sporym ryzykiem, bo jedno unijne rozporządzenie może zdrowo namieszać.
Pozostaje w tej chwili przypatrywać się poczynaniom AmeriNic – ciekawe czy zamierzają też sprzedawać swoją nikotynę europejskim producentom liquidów. No i ciekawe jest też, jak to wpłynie na ceny czystej nikotyny na rynku.

 
3 komentarzy

Opublikował/a w dniu 12 Sierpień 2013 w ogólne

 

Tagi:

3 responses to “Amerykanie wchodzą na rynek czystej nikotyny

  1. Natalia

    12 Sierpień 2013 at 14:17

    Witam serdecznie! Kupiłam liquid 50 ml marki X (jeden z tańszych, menthol 18mg) mam go od 4 miesięcy, trzymany był w temperaturze pokojowej. Nie używałam go 2 miesiące. Wczoraj chciałam sobie go vapować. ale niestety pachniał mi jakoś dziwnie, benzyną (mięte coś też było czuć), nigdy z czymś takim się nie spotkałam. Nie zalałam tym clearomizera, bo nie pachnie mi to najlepiej. Czy powinien trafić do kosza? Co się z nim mogło stać, czy przy droższych też się tak zdarza? (Chciałabym wiedzieć, ponieważ jestem typem smakosza, nie mam ulubionego liquidu)

     
    • croppa

      13 Sierpień 2013 at 13:03

      Liquidy należy przechowywać w chłodnym, ciemnym miejscu. Wystawione na wysoką temperaturę, światło tracą swoje właściwości.. Może letnie upały się do tego przyczyniły?

       
  2. Jar

    12 Sierpień 2013 at 22:41

    A to ciekawe. Dzisiaj przyszła do mnie przesyłka z płynem od stałego dostawcy i też tak coś zajeżdża benzyną. Skład: glikol propylenowy, naturalne esencje tytoniowe, ekstrakt smakowy, nikotyna, linalool, 2-acetylopyrazine, 2.5-dimethylpyrazine. Ani słowa o czymś co pachnie jak benzyna do zapalniczek…

     

Skomentuj

 
