RSS

O Australii – a propos poprzedniej informacji – zdecydowanie mniej optymistycznie

17 Wrz

Od wczoraj wieczora przeglądałem sieć, aby dowiedzieć się nieco więcej na temat kwestii, o której pisałem w niedzielę. Muszę się tym z Wami podzielić.
Niestety, moja radość – choć wyrażona wcześniej z lekką nutą powątpiewania – była zdecydowanie przedwczesna. Uniwersytet Stanu Queensland opublikował oświadczenie, które rzuca zupełnie inne światło na niedzielne rewelacje australijskiego dziennikarza.
Dr Coral Gartner stwierdziła, że grant, o którym była mowa w artykule, nie jest formalnie celowym funduszem rządowym, lecz pochodzi od National Health and Medical Research Council (NHMRC). Oczywiście prawdą jest, że NHMRC jest finansowany z budżetu federalnego, ale artykuł sugerował, że jest to tzw. grant celowy czyli badania zamówione przez rząd Australii. Tymczasem jest to klasyczna dotacja na badania naukowe, taka, jaką można dostać w każdym kraju na różne projekty. Oczywiście projekt sam w sobie jest prawdziwy i badania będą prowadzone – to jasny punkt.
Prawdą też jest to, że wszelkie niezależne od rządu badania naukowe mogą stanowić podstawę do podjęcia takich czy innych decyzji przez rządy różnych krajów. Natomiast nic nie wiadomo na temat pomysłów rządu Australii – pan dziennikarz zdecydowanie „popłynął” i pociągnął za sobą wielu, ponieważ na wielu forach e-fajkowych informacja była szeroko komentowana.

Cóż mi pozostaje – posypać głowę popiołem i przeprosić PT Czytelników za rozbudzenie nadziei. Dałem się zwieść dobrym wiadomościom i nie zachowałem zwykłej ostrożności. Jedyne, co mnie trochę pociesza, to fakt, że nie byłem jedynym, który poszedł fałszywą ścieżką.

 
2 komentarzy

Opublikował/a w dniu 17 Wrzesień 2013 w ogólne

 

Tagi: , ,

2 responses to “O Australii – a propos poprzedniej informacji – zdecydowanie mniej optymistycznie

  1. goniec

    17 Wrzesień 2013 at 14:19

    Rozpoczęcie badań z urzędu wydaje się oczywiste, bo problem dotyczy milionów ludzi w skali jednego kraju – łatwo więc popłynąć na fali optymizmu: a nuż, gdzieś się wykażą zdrowym rozsądkiem. Cóż, nadzieja… Ale dobrze, że chociaż inicjatywa powstała na niższym szczeblu.

     
  2. KnUR1

    17 Wrzesień 2013 at 20:09

    Z całym szacunkiem „Stary Chemiku” proszę zdradzić skąd tyle optymizmu w tym wieku, przy takim historycznym i naukowym doświadczeniu?

    Raz jeszcze dziękuje za ten serwis informacyjny.

     

Skomentuj

 
