RSS

Apel do sprzedawców/dostawców/dystrybutorów

23 Wrz

Szanowni Państwo
w ostatnich dniach przejrzałem sobie wiele stron internetowych firm i osób handlujących e-papierosami i liquidami.
Muszę przyznać, że chwilami była to dla mnie smutna wędrówka. OK, ja rozumiem, że jest coś takiego jak marketing. Rozumiem, że trzeba zachęcać do kupna i używania tego towaru. Przypominam jednak, że chmurzenie to indywidualna decyzja każdej osoby. Dodajmy, wyłącznie osoby dorosłej.
Wiemy (i mamy już coraz więcej bezpośrednich dowodów naukowych), że to, co chmurzący wchłaniają do płuc, jest wielokrotnie mniej szkodliwe niż dym tytoniowy. Wiemy też, że osoby, które przebywają w pobliżu użytkownika e-papierosa, praktycznie nie są narażone na składniki wydychanej chmury.
Ale jednak nie odważyłbym się pisać, że można używać e-papierosy w obecności dzieci, ponieważ to im zupełnie nie szkodzi. Nie mamy na to dowodów. Ba, wiemy, że w składzie chmurki mogą znajdować się związki obecne w liquidzie, które, nawet jeśli nie szkodzą (albo tylko minimalnie szkodzą) samym chmurzącym, mogą jednak wywołać reakcje alergiczne u małych dzieci czy niemowląt. Mniej szkodliwe nie jest tożsame z określeniem „zdrowe”.
Odporność dzieci na czynniki chemiczne jest zdecydowanie mniejsza niż zahartowanego w bojach nikotynowych dorosłego człowieka. To chyba nie ulega wątpliwości, prawda?

Dlatego też chciałbym zaapelować do Was, drodzy sprzedawcy. Przejrzyjcie Wasze strony, portale i sklepy internetowe. Obejrzyjcie teksty, które macie na swoich stoiskach stacjonarnych. Zobaczcie, co tam jest napisane, szczególnie na temat używania e-papierosów w obecności dzieci czy też kobiet w ciąży. Zastanówcie się – może warto rozważyć pewne korekty.
Pamiętajcie, że pisząc o tym, że e-fajka można używać zawsze, wszędzie i nawet w obecności dzieci, sami dajecie też do ręki oręż przeciwnikom chmurzenia. Każdy z nich może wyciągnąć taki cytat czy screen ze strony i powiedzieć: patrzcie, oni namawiają, aby inhalować przy dzieciach. Myślę, że nie warto sobie robić akurat takiej reklamy w mediach. Zachowajmy umiar – to wyjdzie wszystkim na dobre.

Dziękuję za uwagę.

 
3 komentarzy

Opublikował/a w dniu 23 Wrzesień 2013 w ogólne

 

Tagi: ,

3 responses to “Apel do sprzedawców/dostawców/dystrybutorów

  1. Yooreck

    23 Wrzesień 2013 at 12:21

    dotyczy to nie tylko sprzedawców i nie tylko dzieci. Często, czytając różne fora, odnoszę wrażenie, że uczestnicy rozmów traktują e-papierosy prawie jako produkt zdrowotny.
    Nie zapominajmy, że nikotyna to bardzo silna trucizna!!!

    kłaniam się

     
  2. goniec

    23 Wrzesień 2013 at 17:34

    Wątpliwa etycznie reklama jest nieuchronna. Jest to kolejny biznes, którym coraz częściej będą zajmować się ludzie którzy sami nie chmurzą – jak zabronią e-p, będą sprzedawać coś innego.
    Nawet jak chmurzą – w tej niepewnej sytuacji – warto trochę grosza ściągnąć.
    Pomaga w tym wszystkim brak przepisów, które w przypadku alkoholu i analogów ostudziły zapędy marketingowców.
    Dobrze, że można zaprotestować portfelem przeciwko takim reklamom
    Z drugiej strony, Panowie, zwróćcie uwagę jak wiele szkodliwych, czy wręcz śmiercionośnych produktów reklamowanych jest z dzieckiem w tle.
    Gdy widzimy rodzinkę wsiadającą do nowego samochodu, nie myślimy że dla dziecka może to być ostatni dzień życia. Oglądamy dzieci dzieci zajadające batoniki i nie zastanawiamy się nad indeksem glikemicznym. Umysł jest ukierunkowany.

     
  3. Bart

    24 Wrzesień 2013 at 15:01

    No i właśnie dlatego nawet od kiedy „palę” e-fajkę to i tak wychodzę na balkon. Jakoś nie umiem tak w domu dymić, no chyba ze to jest z czajnika na wodę.
    Ale co racja to racja.
    Popieram apel.

     

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: