RSS

Wiadomości TV Trwam – kondensat manipulacji

20 Paźdź

Nietrudno było się domyślić, że po publikacji „Naszego Dziennika” temat e-papierosów, a właściwie dopalaczy, które podobno są w nich stosowane, zostanie podjęty przez drugi „organ Ojca Dyrektora”, czyli TV Trwam.
Czujni internauci zaraz wychwycili wiadomości, które ukazały się 17.X. o godzinie 21.20. Warto obejrzeć ten fragment (od 11:17 – trzy minuty), aby zobaczyć, jak zgrabnie można połączyć te dwa tematy.
Najpierw mamy kilka zdań o dopalaczach, takie delikatne wprowadzenie do tematu, ilustrowane starymi fragmentami filmowymi i jakąś młodą panienką, która opowiada, że po pierwszym machu zaraz ją ciągnęło do następnego. Oczywiście nie było informacji, że chodzi o e-papierosy, ale już budowała się atmosfera napięcia.
No i za chwilę już była jazda bez trzymanki. Pani terapeutka mówi o „masie substancji szkodliwych”, ale poza nikotyną jakoś nic jej do blond główki nie przychodzi. No straszne – nikotyna jest tam! Szok i niedowierzanie. Ludzie chmurzący – czy zdajecie sobie sprawę, że w liquidach może być nikotyna? Rozumiem, że dla was jest to podobny szok jak dla mnie.
A potem mamy już pana pułkownika doktora habilitowanego Jędrzejko, który robi niesamowite wolty językowe. Warto chyba całość zacytować:
„Mamy podejrzenie, że niektóre substancje sprzedawane jako barwiące… zapachowe… mogą zawierać środki chemiczne. I rzeczywiście chyba jest tak, że ludzie, którzy próbują wprowadzać tylnymi drzwiami dopalacze na polski rynek znaleźli lukę, ponieważ państwo polskie nie uregulowało problemu e-papierosów”.
Ja mam kilka pytań:
– kto ma podejrzenie?
– które substancje?
– jakie „środki chemiczne”? Bo na pewno jakieś zawierają – glikol, glicerynę itd.
A najbardziej smakowity kawałek został wychwycony przez jednego z użytkowników „zielonego” forum. „…rzeczywiście chyba jest tak, że…” – „rzeczywiście” oznacza zgodność z prawdą, „chyba” oznacza niepewność. Wychodzi totalna sprzeczność wewnętrzna w całej wypowiedzi. W sumie nie powinno to specjalnie dziwić – w końcu wypowiada się ktoś, kto w czasach głębokiej komuny był oficerem politycznym Ludowego Wojska Polskiego. Ciekawe, że teraz jest traktowany jako ekspert przez ultrakatolicki dziennik i rozgłośnię. Ale ja już jestem stary, więc się specjalnie nie dziwię. To nie pierwszy przypadek.
Tak czy inaczej – muszę przyznać, że takiego kondensatu manipulacji miałem okazję słuchać ostatni raz w wiadomościach w czasie stanu wojennego. Widać, że historia lubi się powtarzać.
Czekam na kolejne artykuły, wiadomości, audycje, programy. Niestety, jestem mocno przekonany, że pojawią się niebawem. Szczucie z boku trwa.

 
11 komentarzy

Opublikował/a w dniu 20 Październik 2013 w ogólne

 

Tagi: , ,

11 responses to “Wiadomości TV Trwam – kondensat manipulacji

  1. Irek

    20 Październik 2013 at 22:15

    Mirku. Zdaje się że przegapiłeś rodzynek który pojawił się w Interii następnego dnia po cytowanym także przez Interię artykule z „Naszego? Dziennika”.

    Dla ciekawych podaje link:
    http://www.interia.tv/wideo-e-papieros-zakamuflowane-zlo,vId,1220827
    Proszę zauważyć jak „dycha/kaszle” facet po zaciągnięciu się e-papierosem. Jakby conajmniej siarkowodoru popróbował.
    A tekst jaki podobny do informacji Biura Politycznego KC z wieku minionego.
    Sparafrazuje cytat księdza Tischnera: Ani to cało prowda, ani to świnto prowda, to gówno prowda.
    Proszę zwrócić uwagę na komentarze. Jakże wiele jest komentarzy nie przychylnych e-palaczom.

     
    • StaryChemik

      21 Październik 2013 at 17:46

      Widziałem już ten film, Irku. Jest jedna istotna różnica – w tym z Interii jest przynajmniej nieco sensu i sporo prawd. W „naszym” prawdziwa jest w zasadzie tylko data.

       
  2. VoyTek

    21 Październik 2013 at 00:10

    StaryChemik sugeruje, że artykuł w „Naszym Dzienniku”, a potem materiał w wiadomościach TV Trwam jest manipulacją. To oczywiście możliwe, a w przypadku tych określonych mediów wręcz bardzo prawdopodobne. Przecież trudno sobie wyobrazić, że jest to jedynie efekt „sztuki dziennikarstwa”, jaka uprawiana jest w tych mediach i (o zgrozo!) jaka wpajana jest studentom Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej. Bo to jest dopiero Manipulacja, gdy młodych ludzi kształci się pod szyldem kultury społecznej i kultury medialnej, wpajając im brak tolerancji, obiektywizmu oraz rzetelności i uczciwości w przekazywaniu treści.
    Jednak, jeżeli to nie tylko kwestia „dziennikarstwa”? Przecież Anna Ambroziak, autorka pierwotnego artykułu w „Nowym Dzienniku” już wielokrotnie „błysnęła” podobnymi tekstami propagandowymi. Tamte jednak miały jasne i czytelne tło polityczne. W co się gra w tym przypadku? Jaki interes ma tym razem imperium medialne Ojca Rydzyka??

     
    • maho

      22 Październik 2013 at 21:43

      Sam sobie zadałem podobne pytanie. Pewnie zauważyłeś, że wspomniane przez ciebie teksty Anny Ambroziak miały za zadanie przygotowanie gruntu pod stworzenie przez państwo odpowiednich paragrafów-hamulców. Obecnie jest podobnie, choć w tym wypadku pytanie o interes imperium Rydzyka aż się samo ciśnie na usta. A odpowiedź? – Gdy nie można znaleźć sensownej odpowiedzi pasującej do profilu imperium, pozostaje jej szukać w innym profilu..

       
      • Kacper Ślączka

        23 Marzec 2016 at 09:49

        1:45 „inhalacja tytoniem” brzmi legitnie
        Komentarz z najwieksza iloscia ocen pod artykulem:
        „Palę bez żadnych przerw od co najmniej 40 lat. Jakieś dwa lata temu kupiłem to cudowne urządzenie i napełniłem cudownym płynem. Wciągałem powstającą w urządzeniu cudowną, gęsta mgłę z lubością przez jakieś dwa miesiące. Efekt był piorunujący, zbierałem same komplementy że w końcu zmądrzałem, że nie cuchnę na dwa metry, że zaoszczędzę kupę kasy. Rosłem w siłę i przekonałem siebie samego, że już nigdy nie zapalę zwykłego papierosa. Pewnej niedzieli otworzyłem rano oczy i nie rozumiałem co się dzieje – sufit wraz ze ścianami waliły się na mnie, w żaden sposób nie mogłem zatrzymać wzroku na jednym wybranym punkcie, nie byłem w stanie podnieść się bo podłoga też uciekała spod nóg. Nie będąc w kosmosie doświadczałem jakby stanu nieważkości, miałem wrażenie że ja też się unoszę wraz z meblami. Jakimś cudem przy pomocy innych dotarłem na izbę przyjęć w szpitalu, tam dyżurujący kardiolog stwierdził potwornie wysokie ciśnienie – 210/170. Takie objawy powtórzyły się później jeszcze dwa razy w odstępach ok tygodnia. Od tego czasu minęły ponad dwa lata. Dziś ja, który kiedyś nie wiedziałem jak wygląda ciśnieniomierz, intensywnie leczę nadciśnienie a stoiska z cudami które miały wyleczyć mnie z uzależnienia od nikotyny, omijam szerokim łukiem. Wróciłem do prawdziwych papierosów i jest ok. Może i śmierdzę, ale żyję!”
        „Nigdy w życiu nie zapalił,a raczej nie włączył bym papierosa na baterię z płynem chemicznym w środku,jak się mam truć to niech już mnie truje normalny tytoń.”
        „a co z zatruciem się przez Gitarzystę z Gans&Rozes co wylondował na toksykologii a po badaniach wyszło że wchłaniał w siebie odpowiednik 32 paczek papierosów przy użyciu e-papierosa masakra”
        „Nikotyna, kokaina, morfina, konopie indyjskie i glikol płyn chamulcowy to wszystko jest w e-papierosach smacznego. Ja paliłem go przez dwa miesiące jako mniejsze zło, teraz się leczę na astme infekcyjną. Papierosa jak zapaliło się normalnego to był spokój przez dwie godziny, a to świńtwo palący doją jak cycek bez przerwy. A ciągną w pluca tak jak by palili 5 paczek normalnych papierosów dziennie.”
        To brzmi bardziej heretycznie niz wywody zwolennikow teorii o płaskiej Ziemi… nie mowie o tym, ze ostatni komentarz w kilka minut zdobyl 150 +, a w rok drugie tyle -, co jasno pokazuje, ze interia jednak manipuluje

         
  3. goniec

    21 Październik 2013 at 14:26

    Od dawna środowiska zwane prawicowymi przeżywają najazd trolli (o ile same nie trollują) różnego kalibru – od małych podobnych pani Ambroziak, do większego kalibru, jak Rońda.
    Pan pułkownik doktor habilitowany Jędrzejko, po prostu, trolluje na odcinku e-papierosowym.🙂
    Nie ma zagrożenia.

     
  4. refurbished

    21 Październik 2013 at 16:27

    Rzeczywiście chyba kolejnym krokiem w uświadamianiu może być oczywiście darmowo udostępnione wzorcowe kazanie do wygłoszenia podczas n-tej niedzieli zwykłej. Dostępne bez opłaty, w promocji. Szkoda, że nie posłucham.
    A dlaczego były politruk znalazł uznanie wojujących? Przypomnę:
    „Socjalizm tak, wypaczenia nie”
    Dziś wołałbym:
    „Chrześcijanizm tak, wypaczenia nie”

    Katolicyzm w wydaniu o. Dyrektora , realny socjalizm … niedaleko. Przynajmniej w kwestii troski o czystość ideałów.

     
    • StaryChemik

      21 Październik 2013 at 17:45

      Masz 100% racji, refurbished. To tylko zmiana pojedynczych słów, „trynd” generalny pozostaje.

       
  5. Danuta Popowicz

    22 Październik 2013 at 20:06

    Jak to dobrze, że nie oglądam tej „mądrej” stacji.🙂 Zresztą z TV dawno już się pożegnałam. A tak przy okazji… świetny blog, wiele skorzystałam i dziękuję!🙂

     
  6. bogiman

    23 Październik 2013 at 08:28

    Przekaz z TV Trwam i ND jest ochydny i odwraca uwagę od najważniejszego problemu jakim są konsekwencje palenia zwykłych papierosów. Ci ludzie nie rozumieją, iż działając na niekorzyść e-papierosów przyczyniają się do kolejnych zgonów ludzi, którzy zapadaja na choroby nowotworowe spowodowane paleniem zwykłych papierosów. Ale mniejsza o to gdyż mam wrażenie, iż nie jesteśmy w stanie przekonać ich do swoich racji. Powinniśmy raczej wskazywać na pozytywy e-palenia i pokazać, że my jako użytkownicy e-papierosów dostrzegamy problemy i reagujemy na nie. Po pierwsze chciałbym zaproponować stworzenie kodeksu e-palacza (nasze 10 przykazań). W związku z tym proponuję kilka zasad:
    1) Nie częstuję niepalących ani nie namawiam ich do e-palenia,
    2) Nie e-palę przy dzieciach,
    3) W miejscach publicznych staram nie e-palić się przy innych osobach chyba, że mam ich przyzwolenie,
    4) …….tu miejsce na wasze propozycje
    Po stworzeniu kodeksu powinniśmy go rozpowrzechnić szcególnie w mediach i pokazać, iż główną przesłanką e-palenia jest nasze zdrowie a nie działanie przeciw komuś.

    Jeśli propozycja jest powieleniem innych podobnych inicjatyw to przepraszam

     
  7. KyRol

    24 Październik 2013 at 15:24

    Że niby brakuje regulacji? Na nóż też brakuje regulacji, ale to w żadnym razie nie jest powodem, aby wycofać to narzędzie kuchenne ze sklepu. Zawsze jest to ryzyko, że jeden wariat wyskoczy nim mordować na ulicę, pytanie, czy z tego powodu całemu społeczeństwu należy robić pod górkę…

     

Skomentuj

 
