RSS

Głosowanie za 3 dni – czas na decyzje, użytkownicy e-fajek

22 Maj

Czas biegnie nieubłaganie. Już za 3 dni mamy wybory do Parlamentu Europejskiego. Nie wiem, jak Wy, ale ja jestem już znużony jałową kampanią, w której więcej czasu poświęca się na opowieści o krajowym poletku i tym, jacy fatalni są konkurenci niż na rzetelne informacje o tym, co się chce w PE zrobić.
Ale może to ma jakiś sens, ponieważ, jak się okazało przy pracach nad Dyrektywą Tytoniową, decyzje posłów PE mają w zasadzie marginalne znaczenie. Przypominam, że posłowie stworzyli 500 słów o e-fajkach, a Komisja Europejska, czyli niewybieralni urzędnicy, rozdmuchała to do 4500 słów, kompletnie zmieniając treść dyrektywy. Oczywiście potem jeszcze raz PE to głosował, ale tak naprawdę kształt tym przepisom nadali brukselscy przekładacze papierków.
Dyskutowaliśmy wtedy o tym, na kogo głosować w tych wyborach. Wcześniej wielu z Was, podobnie jak ja, próbowało się kontaktować z naszymi przedstawicielami w Europie. Jakie były efekty tych kontaktów zapewne pamiętamy.
Wczoraj na swoim blogu znamienity francuski specjalista od e-fajek Jacques Le Houezec zadeklarował jednoznacznie – nie zamierzam głosować! Uzasadnia tę decyzję właśnie faktem, że tak naprawdę rządzą urzędnicy, a nie obywatele Europy. Wspomina casus snusu (bezdymnej tytoniowej alternatywy palenia tytoniu), który został zakazany w Europie ponad 20 lat temu. Zakaz ten nadal obowiązuje pomimo coraz większej liczby doniesień o tym, że jest znacznie bezpieczniejszy niż palenie.
A decyzje w Brukseli zapadają za zamkniętymi drzwiami. No, może są one uchylone dla tych, którzy potrafią przekonać niektórych do pozostawienia szczeliny. Złośliwi twierdzą, że taka szczelina musi być na tyle duża, aby dało się w nią wcisnąć kopertę.
Jakiś czas temu wstawiłem tutaj informację o tym, jak nasi wybrańcy głosowali. Obiecywałem wtedy, że przypomnę o tym tuż przed głosowaniem, aby każdy mógł sam rozważyć, na kogo oddać swój głos. Możecie tam zajrzeć i przypatrzyć się tym nazwiskom.
No i nadchodzi czas na decyzje. Można głosować na pana X lub panią Y, można zdecydować się na głosowanie na jakieś ugrupowanie, niezależnie od konkretnych nazwisk. Można też iść śladem Jacquesa i uznać, że takie głosowanie w ogóle nie ma sensu. Mamy jeszcze 3 dni na przemyślenia i dyskusje.

 
31 komentarzy

Opublikował/a w dniu 22 Maj 2014 w ogólne

 

Tagi: ,

31 responses to “Głosowanie za 3 dni – czas na decyzje, użytkownicy e-fajek

  1. Jezus Kurwin Mikke

    22 Maj 2014 at 10:34

    Głosujcie na Kurwina !! on nas zbawi !!!

     
    • Joanna

      24 Maj 2014 at 08:03

      Chętnie bym zagłosowała, ale nie mogę – jestem kobietą…🙂 Poza tym nigdy nie wiadomo, czy moje „nie” nie oznacza „tak” i na odwrót🙂

       
      • adam

        25 Maj 2014 at 05:35

        Polecam mniej TV, a w wyborach kierowac sie wlasnym interesem: nizsze podatki, likwidacja regulacji. A nie – interesem mediow i stojacych za nimi lobbystow.

         
        • Joanna

          25 Maj 2014 at 09:13

          W moim zawodowym interesie leży integracja osób niepełnosprawnych intelektualnie.

           
          • ada

            25 Maj 2014 at 14:18

            Powiem tak (bo nie chcę złamać ciszy wyborczej) – na listach znajduje się ok 130 kandydatów (13 okręgów * 10 osób). A regulacje unijne wpływają przede wszystkim na takie rzeczy jak e-papierosy, itp. Jeżeli się kogoś konkretnego nie lubi, to jest w czym wybierać. Polecam jednak zapoznać się z programem danych partii, zamiast głosować PRZECIW komuś

             
  2. Adam G

    22 Maj 2014 at 11:20

    Prawda jest taka że w UE prawa nie stanowi ani PE ani też KE. Prawo stanowią korporacje (zresztą dzieje się tak nie tylko w Europie). A reasumując to światem obecnie rządzi chciwość. W zasadzie tak było zawsze ale obecnie jest to dużo bardziej oczywiste.

     
    • Igor

      22 Maj 2014 at 17:10

      Tak, zgadza sie, chciwość i pazerność to bolączki współczesnego świata. Na pewno nie oddam głosu na PO, PSL i SLD. To oni głosowali przeciwko wolności chmurzenia e-fajek.

       
      • Adam G

        22 Maj 2014 at 17:23

        Zgadza się ale tak na prawdę to europosłowie głosowali tak jak musieli i jestem pewien że ani ci co głosowa za TPD ani ci co byli przeciw (z poza jednostkowymi wyjątkami) nie mieli zielonego pojęcia co tak naprawdę jest w tekście i jakie to może mieć konsekwencje, a w szczególności w części dotyczącej e-papierosów. Posłowie PIS byli przeciw tylko dlatego że Ci z PO byli za i nic poza tym.

         
  3. Roberto

    23 Maj 2014 at 00:36

    Nie obraźcie się, ale jeśli ktokolwiek jeszcze chodzi na jakiekolwiek wybory dla mnie jest po prostu idiotą. Idiotą którą oszukano juz x razy i ta idiota daje sie dalej oszukiwać. Czy ludzie są ślepi? Zastanawiam się czasem ile tak naprawde na 10 obywateli to osoby myślące? a co jeśli zaledwie 2-3?
    Tak obstawiam, zyjemy w kraju gdzie tak naprawde kradnie prawdopodobnie wiekszosc ludzi odpowiadających za losy tego kraju

    Kradną i kraśc będą bo wyczuli szanse na szybki zarobek i napewno nie odpuszcza

    To smutne ze przyszło nam zyc w takich czasach, ale by nie było tak źle do końca to dam Wam przepis na szczęście w tym kraju…..

    Tu zeby zyc na godziwym poziomie trzeba kombinowac i nie pisze tu o tym by kraść, absolutnie nie!

    Odkąd znajomy namówił mnie na otworzenie firmy w Hong Kongu moje życie stało sie jakby szczęśliwsze a wiecie dlaczego?

    Bo prawnik stworzył mi cudowny „twór” dzięki ktoremu wreszcie zaczałem godziwie zarabiac

    Twór zgodny z polskim smiesznym prawem, prawem tworzonym pod konkretne firmy….

    Ja juz teraz wiem ze mozna i mozna smiac sie im wszystkim w twarz, ja mam w nosie zodziejskie zusy, gigantyczne podatki, straszenie kontrolami skarbowymi i wszystkie te inne paranoje w tym kraju

    Wezwali mnie tydzien temu do skarbówki, wezwanie wysłali na adres zameldowania, poszedłem i wiecie co? kobieta usłyszała jedno zdanie ze firma jest w HK i jesli ma jakies pytania to zapraszam ja do siedziby firmy, jej mina bezcenna

    Dlatego dziwie sie ze Wy jeszcze macie jakies emocje zwiazane z wyborami, z grupa ludzi ktora chce sie dostac do Brukseli w jednym oczywiscie celu PIENIADZE

    Szlag mnie trafia jak czytam o e-papierosach, o tym ze znowu komus juz sie kasa nie zgadza i robi wszystko by te e-fajki ograniczyc, ale powiem Wam jedno:

    Polak to nie idiota, cokolwiek ustala ci idioci to Polacy i tak znajda wysjcie z sytuacji i dlatego ja jestem w pełni spokojny o losy e-p

    3majcie sie i nie dajcie sie zwariowac, nie wierzcie kłamliwym bilbordom i olejcie te wybory, one i tak kazdemu z Was nic nie dadza, ot dadza miliony tym ktorzy sie dostana, nic wiecej:)

     
    • kch

      23 Maj 2014 at 04:21

      Nie obraź się, lecz nie tędy droga.
      Wyobraź sobie, że wszystkie firmy pójdą Twoją ścieżką, że NIKT nie będzie opłacał składek ZUS, podatków, etc etc i co będzie dalej? Hong Kong wypłaci Tobie emeryturę? Twoje dzieci będą korzystać z lekarza w egzotycznym kraju? Kto opłaci szkołę, oświetlenie Twojej ulicy, kto wypłaci pensję stróżom prawa, żeby pilnowali Twojej *upy? Hong Kong? Wątpię! Takich przykładzików są setki!
      Na mój gust popisałeś się cwaniactwem i – zrozum – żyjesz częściowo na koszt mój i reszty Polaków!
      Bez obrazy, lecz nazywanie idiotami ludzi, którzy realizują swoje prawo wyborcze wystawia Tobie troszkę kiepską opinię.
      Wyobraź sobie, że nagle staje się cud i do urn karnie wędruje cały milion waperów Rzeczpospolitej.
      Głosują na swojego (swoich) kandydata (ów). Uprawnionych do głosowania jest ok. 30 mln Polaków. Przy prognozowanej frekwencji ok. 19% daje to circa 6 mln głosujących. Wynik – to 16% do 17% mandatów dla kandydatów waperów… To jest (bez zagłębiania się w zawiłości ordynacji wyborczej) 9 mandatów na 51. To jest więcej, niż np. PiS wprowadziło w poprzednich wyborach.
      Piszesz, że wiesz, po co kandydaci chcą się dostać do brukselki. No to wybierz takiego, który chce coś zrobić dla Kraju, dla Ciebie i Twoich bliskich. A nie cwaniaków!
      Lepiej napisz, że trzeba być **** (tutaj wstaw sobie dowolny epitet z Twojego postu), żeby olewać wybory, Ojczyznę i współplemieńców.

       
      • Roberto

        23 Maj 2014 at 23:55

        kch….ja nie jestem cwaniakiem, ja jestem osobą która juz niebawem skonczy 40 lat i ktora wkurza na maxa ten kraj

        Nie wyjade stad bo nie zostawie rodziny, przyjaciół, znajomych

        Nie jest do konca tak jak piszesz, nie kazdy załozy firme w raju podatkowym i nie kazdy bedzie zarabiał miesiecznie tyle by w tym pozal sie Boze kraju zyc godziwie

        A własnie załozenie firmy w takim raju daje mi godziwe zycie, mi i mojej rodzinie

        Wiesz dlaczego nie kazdy robi to co napisałem? bo ludzie o tym nie wiedza, płacza ze zarabiaja po 2-3 tys miesiecznie i zastanawiaja sie jak zyc. Ja wiem jak sie pracuje za 1600 miesiecznie choc znajda sie tacy co napisza ze w małych miejscowosciach pensje sa i po 800zł

        Czy to mozna zaakceptowac? ja nie akceptuje

        Załozenie firmy w HK mi otworzyło oczy, ja juz teraz wiem ze tu w Polsce kazdy kto poszuka to znajdzie sposób na lepsze zycie

        CO do ZUS to powiem Wam szczerze ze ja tej instytucji nie rozumiem wogole, mozesz w ciagu całego swojego zycia zawodowego zarabiac po 2-3-4 tys miesiecznie i dostaniesz emerytury 1200zł, znam wiele osób z taką emerytura i wierz mi ze to co pisze jest prawda

        Gdy chce isc do lekarza z dzieckiem to terminy mam 1-1,5 miesiaca! czy ja to akceptuje? NIE

        Wyciagam kase i na nastepny dzien jestem prywatnie

        Co do wyborów….znam osobę która miała kiedys stycznosc z polityka i gosciła na swojej działce róznych polityków, kiedys usłyszałem ze to wszystko co widze w tv i czytam w gazetach to pic na wode bo wiekszosc tych ludzi choc zre sie przed kamerami potem razem grilluje przy piwku swietnie sie bawiac

        Usłyszałem tez choc to w sumie normalne ze wiekszosc idzie tam tylko i wyłacznie po szmal, jesli nadal sie łudzisz to masz pewnie ze 20 lat, ja juz jestem za stary na te bajery

        Ktokolwiek wygra, dla mnie, Ciebie i innych zwykłych obywateli nie zmieni sie kompletnie nic

        Co do e-papierosów to tak jak napisałem szlag mnie trafia i znajac realia tego smiesznego kraju skonczy sie tak ze wejdzie jakis gigant tytoniowy ze swoim e-p a liquidy bedziesz mogł kupic w aptece od kolejnego giganta tytoniowego, zapewne wszysto jest juz rozpisane

        Oni narzuca ci wszystko, a Ty bedziesz mógł jedynie zostawic u nich swoje pieniadze, tak jest ze wszystkim co obserwuje w Polsce i oby nie skonczyło sie podobnie

        Jesli do wyborów pójdzie tak jak piszesz 6 mln ludzi to ja wymiekne, to oznacza ze nadal mozna mamic 6mln ludzi w Polsce którzy uwierza ze cos sie zmieni choc oczywiscie tak nie bedzie

        Reasumując trzymam kciuki za e-p i za to by to było wszystko jakos logicznie poukładane, pod ludzi nie pod wielkie koncerny

        Ps. przepraszam za literówki

         
        • kch

          24 Maj 2014 at 01:17

          Gwoli ścisłości – przydzieliłeś mi 20 lat – chętnie przyjmę, lecz rzeczywistość skrzeczy. Do tych przydzielonych dodaj swoje 40 i tyle właśnie dźwigam na karku.
          Widzisz, pewnych spraw nie jestem wstanie Tobie wytłumaczyć. Będąc na Twoim miejscu napisałbym, że nie wyjadę z Kraju, bo jestem Polakiem. Płacę podatki w Polsce, bo jestem Polakiem i patriotą, płacę Zus, bo jestem Polakiem, patriotą i uważam się za człowieka uczciwego. Nie będę wyciągał ręki do społeczeństwa w przypadku konieczności leczenia, choroby czy operacji.
          Pomyślałeś o tym? Wiesz ile kosztuje najprostsza operacja np. wyrostek? HK Tobie zapłaci? Już to widzę…
          W przeciwieństwie do Ciebie sądzę, że mamy to, na co pozwoliliśmy jako społeczeństwo. I olewanie wyborów to woda na młyn co poniektórych. To się zmieni, jeszcze trochę. Historia bardziej rozwiniętych krajów to sugeruje.
          Życzę zdrowia i gratuluję dobrego samopoczucia.

           
          • Dorota

            24 Maj 2014 at 11:36

            Panie kch, to ze ktos placi podatki i zus NIESTETY nie daje gwarancji ani na godziwa emeryture ani na godziwa opieke lekarska. na operacje czy wizyte lekarska czasami trzeba czekac miesiacami a przeciez w niektorych przypadkach ma to ogromne znaczenie! Mysle ze panu Roberto po prostu chodzilo o to ze stac go na to zeby nie czekac jesli musi isc do lekarza tylko moze isc prywatnie ! to nie HK bedzie placil tylko pana Roberta bedzie stac(dzieki temu, ze ma tam firme) na to zeby sam sobie zaplacil. gdzie bedzie chcial i kiedy bedzie chcial;poniewaz mieszka w Polsce to prawdopodobnie bedzie sie leczyl w Polsce wiec pieniadze zostana w Polsce.
            tez uwazam ze na wybory nalezy isc ,a nie narzekac ze jest zle ale w zaden sposob nie probowac przynajmniej ,zeby bylo lepiej ….mozna to potraktowac jak gre w lotka- a noz sie uda…….(hahaha)
            serdecznie wszystkich pozdrawiam i zycze przemyslanego wyboru
            P.S.
            cyt.
            „że akurat PiS (choć nie święty), lecz najmniej nawywijał.” – no niestety ale nie moge sie z Panem zgodzic!

             
          • Roberto

            24 Maj 2014 at 17:30

            kch…..oczywiście masz racje i piękne jest to co piszesz, ale czasy stały sie takie jakie sie stały i trzeba zabezpieczac tyły, w tym kraju mam wrazenie ze nikogo z rzadzacych nic nie obchodzi. Trafiaja sie takie paranoje jak to ze Pan rozdawał biednym chleb bo był piekarzem i chciał pomóc, a nasz cudowny kraj chciał go za to ukarac…jak sie skonczyło nie wiem. Tu jesli bedziesz chory TAK MASZ RACJE ZUS zapewni ci opieke i pobyt w szpitalu pewnie na takim poziomie jak mojej prababci, ze myli leki i jak najszybciej chcieli sie jej pozbyc. Albo dzwonie i pytam na kiedy moge zapisac dziecko 7 tygodniowe na USG bioderek albo do neurologa a słysze: no wie Pan mało jest lekarzy najblizszy termin lipiec! ALbo ide z mamusia na ostry dyzur bo ma cisnienie 210 na 130 i grozi to wylewem a Pani karze czekac uwaga 4-5 godzin bo jest kolejka!!!!!!!!!!!!

            kch….tu w Polsce zycje sie naprawde fajnie jak sie ma pieniadze, nie interesują Cie kolejki do lekarzy, dziwne przepisy, bierzesz dziewczyne lecisz na wakacje chocby do Grecji, zakupy robisz u sąsiada w małym sklepiku a nie dorabiasz niemców, francuzów, hiszpanów i innych marketowców

            Jestem oczywiscie za tym by było tak jak dawniej gdzie kazdy oddałby zycie za kraj w którym zyje, ze czuje silna więź ze swoim krajem

            Ja wiezi nie czuje, czuje ze zyje w kraju gdzie nikogo z rządzących nie interesuje kompletnie moja osoba, dbaja o wyłacznie własne portfele, kłamią i oszukują biednych ludzi

            A ja polecam to co zrobiłem i radze to wszystkim dookoła, załuje ze nie miałem tej wiedzy co teraz ze 20 lat temu, miałbym juz pewnie duzo wiecej nic teraz

            Sorry, ja tez byłem kiedys optymista i myslałem ze mam tuna cokolwiek wpływ, mylilem sie, nie mam na nic, tak jak sadze ze nie maja na nic wpływu ludzie ktorzy jutro wybiorą milionerów

            Pozyjemy zobaczymy jak bedzie, póki co ciesze sie zyciem, stac mnie na godziwe zycie, na to by nie stac w kolejkach, na zakupy w sklepach osiedlowych, na to by odkładac maluszkowi na jego przyszłe zycie, na to by móc spełniac swoje marzenia….gdybym nie zrobił tego z HK to nadal klepałbym biede i łudził sie ze moze kiedys cos sie zmieni….tak masz racje zmieni sie napewno za kilka pokoleń…ale nas juz nie bedzie:)

            3maj sie i wiedz ze naprawde podzielam Twoja opinie ale zycie zmusza mnie do pójścia inną droga

             
        • StaryChemik

          24 Maj 2014 at 12:13

          Nie będę się odnosić do całości wypowiedzi, napiszę tylko kilka słów o jednym aspekcie. Owszem, w przypadku kataru czy zapalenia ucha wyciągniesz portfel i dostaniesz się do lekarza. Co jednak w sytuacji, w której dopadnie Cię (nie życzę oczywiście) poważna choroba? Konieczność np. poważnej operacji albo leczenia, które kosztuje setki tysięcy, jeśli nie miliony złotych?

           
          • Dorota

            24 Maj 2014 at 12:56

            oczywiscie masz swieta racje ,ze w przypadku powaznych chorob to sytuacja sie zmienia, mysle i mam nadzieje ze Pan Roberto o tym pomyslal a jesli nie to dobrze mu radze!!! wiem cos o tym bo juz mialam niestety takie doswiadczenia…..i przy pierwszym zapomnialam karty ubezpieczeniowej syna!!! teraz jest to pierwsza rzecz ktora wkladam do torby jak gdziekolwiek jade!!!

             
            • Roberto

              24 Maj 2014 at 17:38

              Droga Dorotko….jak zapewne wiesz Polska to taki kraj gdzie najbardziej obrywają ci najuczciwsi, jak np moja mama ktora całe zycie byłą kadrową i miała w sumie niezłą pensje, by teraz dostawac 1200zł emerytury…..dla mnie dramat jak mozna z takich pieniedzy zyc, to nie zycie to wegetacja, ja sie na to nie zgadzam.

              Napisałem juz wyzej ze kwestią jednego telefonu jest to by byc momentalnie ubezpieczonym, wszystko oczywiscie zgodnie z prawem, wiec jesli cokolwiek sie przytrafi to nasz cudowny zus i tak pokryje leczenie:)

              Mam do Was prosbe nie traktujcie mnie jak cwaniaka bo nim nie jestem, ot przypadkiem dowiedziałem sie ze mozna jednak zyc fajniej i korzystam, tylko tyle

               
              • StaryChemik

                24 Maj 2014 at 20:29

                Zastanów się nad tym – piszesz wprost, jak być totalnym cwaniakiem. „Kwestia jednego telefonu”, „zgodnie z prawem”? Wybacz, ale to co piszesz jest takim samym przekrętem, jak te, które opisujesz. Nie jesteś ubezpieczony, nie dostajesz opieki.
                A twoja mama ma małą emeryturę też właśnie przez takich cwaniaków od jednego telefonu.
                „Można żyć fajniej” – jasne, że można. Tylko nie wmawiaj nam, że to, co opisujesz jest uczciwe.

                 
                • Roberto

                  24 Maj 2014 at 23:10

                  StaryChemiku z całym szacunkiem do Twojej osoby, nie jestem cwaniakiem i wszystko co napisałem jest zgodne z prawem

                  Zakładasz firme w raju podatkowym tak jak napisałem w poprzednich wpisach i dzieki temu zarabiasz wiecej pieniedzy

                  Masz duzo wiecej pieniedzy niz wtedy kiedy prowadzisz działąlnosc zarejestrowana w Polsce

                  Co najważniejsze Twoje pieniadze sa w 100% bezpieczne, Polska tego bezpieczeństwa Ci nie daje

                  Co miesiąc mozesz opłacac składke zdrowotna w tej chwili 270zł i masz zapewnioną opieke lekarską

                  Spytałem kiedys pewną osobę, Pana Prezesa który od dawna ma firmy w rajach podatkowych a co zrobi kiedy dopadnie go powazna choroba a nie ma milionów na leczenie, odpowiedz: zadzwonie do kolegi i mnie w chwile legalnie zatrudni, ma iles dni na zgłoszenie tego do ZUSu, wiec bede ubezpieczony

                  Czy to jest cwaniactwo? mozna to róznie interpretowac

                  Swego czasu sprawdzałem ile firm jest w Polsce zarejestrowanych w rajach podatkowych…na samym Cyprze było ponad 5000 firm!!!! a krajów jest w tej chwili kilkadziesiat

                  Czy ci ludzie popełniaja cwaniactwo? NIE, oni korzystaja z mozliwosci jakie daje im ten kraj, w pełni legalnych mozliwosci

                  Kraj w którym wiekszosc dba wylacznie o własne interesy i tu sie za naszego zywota niewiele wg mnie zmieni

                  Popatrz jak wielkie firmy zmieniaja nazwy, formy działalności, po co? wiadomo po co

                  Liste firm zajrejestrowanych w rajach podatkowych otwieraja najbogatsi w Polsce….sami oceńcie

                  Mysle ze wiekszym cwaniactwem a wrecz totalnym s……jest to ze co roku 100mln ludzi umiera z powodu chorób związanych z paleniem papierosów,a jest jeszcze ktos kto zastanawia sie nad zakazywaniem e-p ktore sa dla setek tysiecy szansa na zerwaniem z nałogiem

                  pozdrawiam
                  Roberto

                   
                  • dorota

                    25 Maj 2014 at 01:18

                    Roberto ,ja to wszystko rozumiem bo mieszkam w jednym z najbardziej skorumpowanych i opodatkowanych krajow Europy, wiec na Polske bym tak bardzo nie narzekala. Nie rozumiem natomiast jak ktos narzeka na sytuacje dzisiejszych czasow a jak pojawia sie szansa na jakas nawet minimalna probe zmiany to sie jej nie wykorzystuje?!?(a tych ktorzy probuja cokolwiek zrobic porownuje sie do idiotow albo naiwniakow) a pozniej znowu sie narzeka. tym sposobem nigdy do niczego sie nie dojdzie.( po co sprzatac jak i tak za godzine bedzie brudno.) Nawet jesli szanse sa marne to moze warto sprobowac chociazby dla czystego sumienia……
                    Dobranoc
                    Dorotka
                    jesli sie nie myle to juz chyba raz dyskutowalismy na ten temat na blogu…..?

                     
                  • StaryChemik

                    26 Maj 2014 at 12:32

                    „Spytałem kiedys pewną osobę, Pana Prezesa który od dawna ma firmy w rajach podatkowych a co zrobi kiedy dopadnie go powazna choroba a nie ma milionów na leczenie, odpowiedz: zadzwonie do kolegi i mnie w chwile legalnie zatrudni, ma iles dni na zgłoszenie tego do ZUSu, wiec bede ubezpieczony

                    Czy to jest cwaniactwo? mozna to róznie interpretowac”
                    Naprawdę można to różnie interpretować? To ja jednak w innym matriksie żyję. Dla mnie to żerowanie na składkach zdrowotnych ludzi, którzy je uczciwie płacą. Naprawdę taki pan prezes nie może wyłożyć 350 PLN na dobrowolną składkę zdrowotną? Jeśli tego nie robi, a polega na „telefonie do kumpla”, to znaczy, że okrada – m.in. mnie, ale też Twoją mamę. Jeśli zrobisz tak jak on – też zaczniesz okradać mamę.
                    Ot, taka refleksja na Dzień Matki.

                     
          • Roberto

            24 Maj 2014 at 17:34

            I to jest szanowny StaryChemiku jedyny temat z którym nie moge sie nie zgodzic choc i na ten temat juz madrzy bogaci którzy stad pouciekali znaleźli sposób i wierz mi ze jesli cokolwiek ich dopadnie o czym piszesz w ciagu 1-2 dni maja sposób by byc ubezpieczonym i ZUS pokryje wszystkie koszty leczenia…..przykre ale prawdziwe, pozdrawiam

             
            • StaryChemik

              24 Maj 2014 at 20:31

              „Mają sposób” – no właśnie. Zgodny z prawem? Założymy się, że nie? Ale tak o poważną kasę, a nie o 5 hongkońskich dolarów.

               
    • goniec

      23 Maj 2014 at 13:45

      W Hong Kongu sytuacja waperów jest gorsza niż w Polsce. Z tego co można przeczytać, jest tam ban na płyny z nikotyną i jak ktoś chce takich używać musi kombinować. Prosta droga do rozkwitu szarego i czarnego rynku.

       
  4. kch

    23 Maj 2014 at 00:56

    cyt: „nie mieli zielonego pojęcia co tak naprawdę jest w tekście”
    Europosłowie biorą większą kasę, niż prezydent Najjaśniejszej Rzeczpospolitej. Za taką kasę powinni wiedzieć dokładnie, nawet wtedy, gdyby materiały były w najpowszechniej używanym języku świata, czyli po chińsku.
    cyt: „byli przeciw tylko dlatego, że ci z PO byli za”
    Kol.Adamie G – gdyby to była prawda, to głosowania w brukselce (co można łatwo sprawdzić) wyglądałyby deczko inaczej.
    Mała opowiastka (mam nadzieję, że SCH mnie nie zbanuje) – ok 10 lat temu dość duża grupa zawodowa w naszym pięknym Kraju miała trafić na „zieloną trawkę”. Za aprobatą ówczesnego rządu SLD pewna duża firma (wiadomo, hamerykańska) wprowadzała do Polski pewne urządzenia, jako offset za zakupione nieloty F-ileś tam. Urządzenie owe rugowały z rynku większość w/w grupy.
    Przedstawiciele zagrożonych pukali z prośbą do wszelkich drzwi – bez skutku. Tylko posłowie PiS zainteresowali się sprawą, zaczęli działać, interpelować itd.
    Ktoś pomyślał, że niekoniecznie trzeba dawać pracę obcym kosztem swojaków.
    Następny rząd oficjalnie wysłał „do diabła” (wiadomo, do Hameryki) owe urządzenia.
    Od tego czasu przyglądam się pracy wszystkich naszych przedstawicieli i widzę, że wielokrotnie przynoszą nam wstyd, lecz wydaje mi się, że akurat PiS (choć nie święty), lecz najmniej nawywijał.
    Dlatego moim zdaniem jest szansa, że w naszej sprawie zdania nie zmienią w nowej kadencji brukselki.
    Na wybory iść trzeba – nieobecni nie mają racji – swoją absencją pomagają tym, którzy mają tzw „twardy” elektorat, a to oznacza BRAK ZMIAN!!! O to chodzi? Chyba nie – mam nadzieję!

     
    • Adam G

      23 Maj 2014 at 08:45

      Ja bym był jednak ostrożny, powszechnie znany jest jest pogląd na temat e-fajek senatora Piechy.

       
  5. sawas

    23 Maj 2014 at 18:59

    Miałem sen. Sen, w którym każdy chciał, ba – mógł być prawdziwie wolny. W którym każdy decydował o swoim życiu, bez dziwacznych nakazów z ‚góry’. Sen w którym każdy był panem SIEBIE. Tylko, lub aż siebie. W tym śnie zagłosowałem na wolność, podczas wyborów. Niestety, już mnie odszedł, i nie wiem, czy zagłosuję prawdziwie na wolność. Ale tego sobie, i Wam życzę.

     
    • Roberto

      24 Maj 2014 at 00:06

      Ja marze by przed wyborami Pan X kandydat na np posła obiecywał A B C i D a pod koniec jego kadencji mozna było dopisac ze poza obiecanymi rzeczami zrobił jeszcze dla ludzi E F ale tu jest Polska, tu przed wyborami obiecuje sie wszystko to co naiwni chca usłyszec a potem PAn z PIS mówi ze zrobiłby to wszystko ale PO mu przeszkodziło, pytajac Pana z PO dlaczego nie zrobił nic z rzeczy jakie obiecywał odpowiada ze PIS mu przeszkodził…..czy to sie kiedys skonczy? Czy nadejdzie taki dzien ze bedzie sie na serio słuchało miliona waperów? czy to zawsze bedzie tylko cos pt WYBIERZCIE MNIE a ja wam pomoge w temacie e-p, a po wyborach: jestem z wami ale nic nie moge bo koncerny juz podzielily kase? chory kraj, ja mysle ze jakby poszła garstka ludzi na takie wybory max 100 tys osób to by moze dotarlo do niektórych ze nie mozna tak bezczelnie oszukiwac ludzi….

      3majcie sie

       
      • stacho

        24 Maj 2014 at 11:05

        Roberto piszesz „ze bedzie sie na serio słuchało miliona waperów?”
        Jakiego miliona ja się zapytam – toć podpisów w Polsce pod EFVI jest 4114 ( na dziś 24.05 g 10.53 )
        I tu jest problem.
        Sam piszesz, że wyrażanie swojego stanowiska to bez sensu. Głosować nie będziesz. Pewnie EFVI też nie podpisałeś.
        A może podpisałeś ?
        To może jednak warto wyrażać swoja opinię, oddawać swój głos w jakiejś sprawie.
        Obawiam się że takie postawy – nie warto głosować bo z góry zakładasz nie powodzenie – właśnie działają wbrew interesom jednostek.
        A jak EFVI popisało tylko 4000 Plaków to dało to do myślenia decydentom ?
        Pewnie tak. Tylko co pomyśleli ?
        Czy jak pójdzie „na takie wybory max 100 tys osób to by może dotrze do niektórych ze nie można tak bezczelnie oszukiwać ludzi….”
        Dotrze , ale nie to co byś chciał.
        Dotrze, że jeszcze łatwiej załatwić sobie posadkę i nic na niej nie robić. I można olac tych wszystkich niezadowolonych.
        Bo co zrobią, nie zagłosują – a po co ich głosy. Nie zaprotestują, nie podpiszą EFVI – to dobrze – będzie argument ze to margines.

         
        • Roberto

          24 Maj 2014 at 17:55

          Stacho….troche juz zyje na tym swiecie wiec napisze ci co mysle prosto z mostu….wyobraź sobie taką sytuacje: jestesmy razem gdzies bardzo wysoko postawionymi gościami ktorzy decyduja o przyszłosci e-p

          Pewnego razu dostajemy propozycje nie do odrzucenia, ty i ja i nasze rodziny maja do konca naszych dni zapewnione luksusowe zycie, dostajemy domy, działki, fure pieniedzy i mase kontaktow dzieki ktorym nasi znajomi, bliscy tez maja fajne zycie….

          Czy Ciebie interesowałoby czy zagłosuje 100tys ludzi za czyms czy 3 mln? odpowiedz sobie szczerze

          Ja pracowałem kilkanascie lat temu jako kupiec i wiem jak działaja pewne mechanizmy

          A takie własnie gówniane czasy nastały, co chwile wyłapuja gigantyczne przekrety naszych władnych i co?

          A Marcin z Amber Golda za chwile wychodzi jako miliarder i co?

          mysle ze duze prawdopodobieństwo jest na to ze wszystko zostało juz ustalone, a dlaczego podpisało tylko 4 tys osób? bo czasy sa takie ze kazdy polnuje tylko własnego nosa, wiekszosc ludzi nie wierzy juz w zadne zmiany i lekcewaza ten bardzo wazny temat

           
          • StaryChemik

            24 Maj 2014 at 20:32

            A czym pan z Amber Golda różni się od tych, którzy „na telefon” załatwią sobie wsteczne ubezpieczenie? Różnica jest tylko w skali, a przekręt pozostaje przekrętem.

             

Skomentuj

 
