RSS

Bardzo ważny artykuł Clive’a Batesa + moja prośba

05 Czer

Wczoraj na blogu nieocenionego Clive’a Batesa ukazał się bardzo ciekawy artykuł, w którym autor zawarł kilkanaście typowych pytań zadawanych zwolennikom e-papierosów wraz z bardzo dobrymi odpowiedziami.
Muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem tego tekstu. Clive odnosi się w nim do klasycznych zarzutów, które od lat pojawiają się w mediach, jak też w rozmowach między ludźmi. Pisze o tym, co jest w wydychanej chmurce, o szkodliwości nikotyny (ale też o zaletach zdrowotnych), o tzw. efekcie furtki (gateway effect).
Każda z jego odpowiedzi jest udokumentowana odpowiednimi linkami, więc naprawdę wygodnie się z całego tekstu korzysta. Zresztą – sami sprawdźcie.
Myślę, że byłoby sensowne, aby udostępnić ten tekst w polskim tłumaczeniu. Od razu informuję – Clive pozwolił na takie działania, więc wszystko może być zrobione lege artis. Jest tylko jeden podstawowy problem. Ja niestety nie mam teraz absolutnie czasu, aby się za to zabrać. Może więc znajdzie się ktoś, kto by się tym zajął. Wiem, że sporo czytelników bloga włada na tyle językiem angielskim, aby zabrać się za taki przekład. Byłoby dobrze zrobić to tak jak w oryginale, czyli z zachowaniem struktury z linkami. Zdaję sobie sprawę, że to sporo pracy, ale… chyba ma ona sens. Oczywiście autor(ka) tłumaczenia zostanie podpisany, aby miał(a) swoje miejsce w historii.

Czy znajdzie się ktoś chętny, aby zrobić to dla wspólnego dobra?

(EDIT – godz. 14) – prośba nieaktualna, jest już zgłoszenie do tłumaczenia.

 
4 komentarzy

Opublikował/a w dniu 5 Czerwiec 2014 w ogólne

 

Tagi: , ,

4 responses to “Bardzo ważny artykuł Clive’a Batesa + moja prośba

  1. Tomasz

    5 Czerwiec 2014 at 13:51

    Witam,
    może na inny temat trochę lecz mam pytanie: czy to prawda, że palenie e-papierosów powoduje zwapnienie płuc ?- ostatnio tak od mojego listonosza usłyszałem (palę e-papierosy od około 1,5 roku)

    proszę o odpowiedź;

    pozdrawiam, TK

     
    • StaryChemik

      5 Czerwiec 2014 at 14:07

      Panie Tomaszu – proszę uwierzyć, że listonosze to nie jest poważne źródło informacji medycznych. Jak pojawi się taka informacja ze źródła poważnego, nie omieszkam powiadomić.

       
      • Tomasz

        5 Czerwiec 2014 at 14:16

        hehehe, dziękuje, nie znam się, więc zapytałem

         
    • irys

      6 Czerwiec 2014 at 22:35

      Czego to listonosze nie donoszą .. nawet bajki dla dzieci🙂

       

Skomentuj

 
