RSS

Krótki wpis o nieuczciwości oraz o moralności Kalego

14 List

Nie lubię pisać o sprawach przykrych i denerwujących, ale pewnych spraw nie mogę pominąć milczeniem.
Od niedawna czynna jest nowa strona dotycząca tematów związanych z e-papierosami. Zawsze mnie cieszy, jeśli ktoś zabiera się za popularyzację tej tematyki. Rzecz w tym, że trzeba to robić uczciwie, a w tym przypadku niestety tak nie jest.
Żeby nie być gołosłownym, rzucę przykład: w marcu 2013 napisałem ten tekst z sugestiami dla przyszłych waperów.
Dziś rano ze zdumieniem odkryłem taki wpis na wspomnianej stronie. Jak widać, został opublikowany wczoraj. I nie jest to tekst podobny czy zbliżony do mojego. On zwyczajnie został bezczelnie w dużym stopniu skopiowany. Sami zresztą możecie wyrobić sobie o tym zdanie.
To nie jest oczywiście jedyny wpis, w którym źródłem był mój blog.
Następny przykład: mój tekst sprzed kilku dni oraz tekst na stronie plagiatora. No jasne – łatwiej skopiować niż sięgnąć do oryginalnej publikacji, przeczytać ją i skomentować.
Takie przykłady mogę mnożyć. Sami zresztą możecie poczytać inne teksty i porównać.

Prowadzę swojego bloga już prawie 5 lat. Opublikowałem niemal 600 wpisów, na analizie informacji spędziłem już tysiące godzin. I robię to jawnie – jestem identyfikowalny, w przeciwieństwie do autorów tamtego portalu. Udostępniam wszystko całej społeczności, nie reklamuję nikogo, nie dostaję żadnych pieniędzy.
Uważam, że korzystanie z czyjejś pracy jest nieuczciwe. Ba, z punktu widzenia prawa autorskiego jest po prostu przestępstwem. To, że coś udostępniono w sieci nie oznacza, że można treść sobie przywłaszczyć. Może właściciele omawianej strony wezmą to pod uwagę, zwłaszcza, że sami piszą tutaj o prawie autorskim.:

Prawa autorskie

Serwis www.oepapierosach.pl zawiera wpisy użytkowników i oświadczają oni że są ich własnością. Treści zawarte na tych stronach są przedmiotem praw autorskich przysługujących ich twórcy i podlegają ochronie zgodnie z prawem autorskim.

Znaczy że jak? Moralność Kalego?
Jestem ciekawy opinii czytelników na ten temat. Czy uważacie, że jestem przewrażliwiony czy też mam jednak rację, że bronię swojego dorobku?

Drobna uwaga na koniec: nie mówię już nic o poziomie językowym wspomnianej strony. Jeśli ktoś pisze formaldeCHyd czy też uważa, że PPG to skrótowa nazwa glikolu propylenowego, to ja nie mam więcej pytań. Osąd pozostawiam czytelnikom.

 
20 komentarzy

Opublikował/a w dniu 14 Listopad 2014 w ogólne

 

20 responses to “Krótki wpis o nieuczciwości oraz o moralności Kalego

  1. Asia

    14 Listopad 2014 at 09:27

    Przede wszystkim ktoś raptem w sieci na różnych grupach promuje ten serwis. Inna sprawa plagiat to plagiat. Uważam że nie powinieneś tego tak zostawić, by ktoś bezkarnie przywłaszczał sobie Twoje artykuły. Ja bym tego tak nie zostawiła.

     
  2. Asia

    14 Listopad 2014 at 09:31

    Poza tym bardzo profesjonalnie nazywają liquidy- „PŁYNY”.

     
    • przeciwnik palenia

      17 Listopad 2014 at 09:10

      @Asia dla mnie zdecydowanie bardziej profesjonalnie brzmi spolszczona nazwa.

       
  3. Michał Dziubek

    14 Listopad 2014 at 10:26

    Sam bym tego nie zostawił, marka Stary Chemik w środowisku jest niepodważalna i warto to utrzymywać, ja ze swojej strony zadałem im pytanie na Fun Page, o treści:

    „Ja rozumiem brak materiałów na początku, ale żeby od razu plagiat: https://starychemik.wordpress.com/2014/11/14/krotki-wpis-o-nieuczciwosci-oraz-o-moralnosci-kalego/ jakie jest Wasze stanowisko w tej sprawie?”

    Niech się tłumaczą, a może tych co polubili tę stronę na FB skłoni to do odwiedzenia Twojego wartościowego bloga.

    Pozdrawiam

     
  4. Kaznodzieja

    14 Listopad 2014 at 10:27

    A coś mi znajomo te teksty na tej stronie brzmiały. Bez wazeliny- brzmiały nad wyraz profesjonalnie. Potem lukałem w kilka tekstów i zobaczyłem, że „piszą” je niby różni userzy. Podejrzewam że kradną je z Twojego bloga i innych stron i wklejają jako swoje artykuły. Żenada

     
  5. Michał Dziubek

    14 Listopad 2014 at 14:42

    No to doczekałem się odpowiedzi od administratora FP:

    O e papierosach: piszcie piszcie róbcie REKLAMĘ na stornie jest 300% więcej RUCHU! i nie kopiujcie naszych tekstów

    O e papierosach: NIE no prawda zgadzam się że wszystkimi STARY CHEMIK nie powinien kopiować naszych tekstów to nieładnie!

    Dla tych co myślą że się schowają za nazwą domeny zapraszam na stronę http://www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl i sprawdzą dane abonenta dla domeny oepapierosach.pl

    I uważam Chemiku że dla zasady powinnieneś podjąć kroki prawne w celu eliminowania takich zachowań…

     
    • howeverius

      19 Listopad 2014 at 09:09

      Po takiej odpowiedzi bez wahania przygotowałbym wniosek do sądu – 5000 zł charytatywnie na pewno oduczy takich zapędów.

       
  6. epap

    14 Listopad 2014 at 17:18

    Cwaniaków tępić bez skrupułów!!!

     
  7. Magda

    15 Listopad 2014 at 16:40

    Tępić złodzieja, bez skrupułów.

     
  8. Jan Stojan

    16 Listopad 2014 at 17:44

    Wydaje mi się, że przymykanie oka byłoby błędem. Złodziej jest pozbawiony moralności, empatii. Trzeba złodzieja tłuc po parszywych łapach, na koniec obciąć ucho, nie łapą, żeby łobuza nie pozbawić możliwości odpracowania szkód, które wyrządził. A ślad po uchu każdemu powie z kim ma do czynienia…
    Przepraszam za ten radykalny ton, ale szlag mnie trafia kiedy jakiś byle pajac, butnie, z gębą pełną frazesów śmie pouczać, a sam jest zwykłym złodziejem, pospolitym przestępcą godnym pogardy.
    Mam nadzieję, że uda Ci się szybko i skutecznie osiągnąć satysfakcjonujący wyrok sądowy włącznie z wysoką nawiązką. Życzę Ci tego serdecznie.

    Paliłem 33 lata. Czytam Cię od ponad 2 lat i tyle już nie palę analogów, w ogromnej mierze dzięki Tobie. Nigdzie!!! indziej nie znalazłem tak przystępnie, obiektywnie i fachowo podanych informacji na temat e-fajek. Najserdeczniej dziękuję i pozdrawiam.

     
  9. Tomasz Nowak

    18 Listopad 2014 at 09:41

    zdecydowanie powinieneś zareagować… powinni co najmniej umieścić informację, że to Ty jesteś autorem

     
  10. Stary Wredny Kaszub

    18 Listopad 2014 at 18:29

    ze tak powiem: „na poCHybel s*urwysynom”😉

     
  11. domekrap

    18 Listopad 2014 at 21:47

    Jeżeli ktoś cytuje czyjeś prywatne wypowiedzi winien podać źródło cytatu. W innym przypadku mamy do czynienia z bezczelnym przypisywaniem sobie nie swoich wypowiedzi, czyli jak zwał tak zwał, plagiat, kradzież, czy glupota

     
  12. marquor

    18 Listopad 2014 at 21:58

    witam wszystkich.zachęcam kogo się da do zmiany przyzwyczajeń w kontekście palenia ale ręce opadają bo rozmawiałem ze starszym już palaczem,którego często spotykam z papierosem więc pokazuję mu mój elegancki set i mówię,że przedtem ledwo świeca gasła a teraz sztorm a on odpowiada,że pali specjalne papierosy z zawartością 2mg nikotyny a ja mogę mieć minimum 3mg nawet jeśli tu są duże rozbiężności w tych dziwnych porównaniach to jaka jest świadomość bez znajomości rzeczy.ukłony

     
  13. marquor

    19 Listopad 2014 at 13:09

    Ponieważ post dotyczy własności intelektualnej przepraszam za zmianę tematu,mając poszanowanie dla autora o wysokiej wiedzy rozbudowanej w wielu dziedzinach.Nie wiem jednak czemu to ma służyć i czy nie jest próbą wprowadzenia zamieszania.Jeśli intencje są dobre to nikt Panu tej wiedzy ani splendoru nie zabierze a efekt ,o który się walczy będzie mocniejszy,ukłony

     
    • StaryChemik

      19 Listopad 2014 at 13:36

      Z ciekawości – jakie dobre intencje mogą stać za kradzieżą tekstów? Wielce ciekaw jestem.

       
    • Jan Stojan

      19 Listopad 2014 at 13:57

      Posiadaną wiedzę zdobywa się, nie jest ona przynależna. Zdobywa się ją ciężką pracą, baaardzo wieloma godzinami spędzonymi nad książkami, dokumentami itp. Myślę, że przeczytałeś uważnie cały wpis powyżej, jeśli nie, to przypomnę – „…na analizie informacji spędziłem już tysiące godzin…”
      Jeśli Stary Chemik wykonuje tę pracę pro publico bono, to Jego wybór, a moja za to wdzięczność.
      Złodziej przywłaszczył sobie efekty ciężkiej pracy. Tym razem nie jest to portfel, rower czy samochód, ale ukradł, sięgnął po nieswoje. Co jak sądzę z łatwością zostanie dowiedzione.
      I zapewniam Cię, że nie dla dobra wspólnego tak postąpił. Gdyby tak było, to przekierowałby ze swojej strony do źródła, w ten sposób osiągnąłby efekt, o którym mówisz.
      To przestępstwo i koniec. Trzeba tępić przestępców (czasem żałuję, że nie wolno stygmatyzować…), to jedno, ale trzeba również intelektualnej uczciwości, elementarnej przyzwoitości nas, „czytaczy” i wszystkich wokół. My musimy jednoznacznie potępiać wszelkie formy nadużywania norm, żeby eliminować tę zarazę z wszystkich dziedzin naszego życia.

       
  14. Asia

    23 Listopad 2014 at 10:21

    Nawet mogę przytoczyć przykład od ponad roku czytam Twojego bloga Stary Chemiku i jeśli jakiś wpis uznam za wielce interesujący (praktycznie każdy) wrzucam linki na fanpage firmowego którego prowadzę zamiast kopiować cały Twój artykuł. Tym sposobem więcej osób może skorzystać z rzetelnego źródła informacji a jednocześnie nie niszczę czyjejś pracy i nie przypisuję jej sobie. Złodziei trzeba tępić.

     
  15. facet40

    23 Listopad 2014 at 20:56

    Witam serdecznie
    No cóż – „Kto mieczem wojuje ….”
    Stary Chemiku popieram i namawiam do działania. Każda z osób która zapoznała się z Twoim blogiem a z tym samym z pracą jaką wykonałeś oraz z wkładem intelektualnym wniesionym w „życie chmurzących” z pewnością „stanie z Tobą murem” – bynajmniej mam taką nadzieję.
    Jednocześnie namawiam wszystkich czytających do dociekliwości i chwili zastanowienia do połączenia istotnych faktów🙂 a dla ułatwienia pozwolę sobie zadać dwa krótkie pytania
    – kto jest właścicielem w/w strony ? – czy jest producentem liquidów ? a jeśli tak to jakiej marki ?
    W moim odczuciu taki „tani chwyt” jest niczym innym jak reklamą własnej marki (jakość reklamy pozostawiam bez komentarza ale „tonący brzytwy się chwyta” ).
    Tej firmie potrzebny jest rozgłos więc proponuję zamilknąć na „forach” a porozmawiać w sądzie.
    Pozdrawiam

     
    • Jan Stojan

      24 Listopad 2014 at 00:27

      facet40, trafne uwagi.
      Mam też prośbę. Nie związaną z tematem, jednak się ośmielę, w trosce o jedno z ostatnich dóbr narodowych, jakim jest nasz język.
      Bynajmniej to nie przynajmniej. Nie można ich stosować zamiennie!
      Pozdrawiam🙂

       

Skomentuj

 
