RSS

Krakowska sonda uliczna by Tommy Black

22 Kwi

sonda uliczna

Kraków, Plac Jana Nowaka Jeziorańskiego przed Galerią Krakowską.
Mikrofon, E-papieros YiHi mini i przypadkowi przechodnie. Kwiecień 2015 roku.

Co to jest?

Dwie dziewczyny – studentki:

-Hmmmm…dziwne…coś mi przypomina…ja nie wiem, a Ty Aśka ? To chyba jakiś ten e-kiep,czy jakoś…
e-papieros chyba, wariatko, tak, tak, mój chłopak ma coś podobnego, tylko jego jest taki cienki…,o kurcze, nie, nie… Bardzo cienki? Ty to masz… eeee… idziemy…

Starsza Pani z zakupami:

-Nie wiem, nigdy nie widziałam czegoś takiego…nooo, to mikrofon jest, skoro Pan tu pyta…
Elektroniczny papieros? Eeeeee, to jest trucizna….

Dwóch facetów z reklamówkami, w środku dzwonią butelki:

-Ciężkie, weź ty, no ciężkie, ty, tu cosik świeci, jakieś… powietrze bada Pan? Teraz badają żeby piece polikwidować…eeee… idź pan na Kazimierz z tym…

Starsza Pani z pieskiem:

– Nie wiem, pierwszy raz widzę, czy ja wiem….jakiś przyrząd…ale do czego? Elektroniczny papieros?
Co wy jeszcze wymyślicie? Mało wam tego trucia? Jeszcze elektrycznie się będą truć…owoce jeść…

Ksiądz z teczką :

-Tam jest jakiś płyn? Ciecz jakaś i tu coś świeci…coś się tym bada? Elektroniczny papieros? Słyszałem o tym, ale pierwszy raz mam w ręku…paliłem kiedyś papierosy..ale to…dobrze że już nie palę… A co? Tych zwykłych już nie będzie?

Trzej gimnazjaliści:

-Ja cie …ale strzał…ja cie…p….e, o k….zajedwabiste…Tak, ale co to jest? No, to ten e-fajek, tylko taki k…a no lepszy, chciałbym taki, ile kasy trza dać? Ja mam spinera, ale dwójkę i wiwkę i tego no, mowa, tak, ale kupie se lepszy sprzęcior na wakacje…a ile to kosztuje?…

Młoda dziewczyna:

-Ładne, ciężkie, dobrze leży w ręce… jasne że wiem … to jest ten mod elektryczny… mąż co chwilę przynosi takie do domu, no takiego nie miał, ale widziałam w internecie… mówi że kupi jak premie dostanie… ciekawe co mnie kupi…?

Starszy Pan o lasce:

-Nie wiem i nie chce wiedzieć. Panie, dziś to strach lodówkę kupić, wszystko szpieguje…
Elektroniczny papieros? A do czego to? Zamiast tych śmierdziuchów? Panie, a nie lepiej nie palić?
Nie pali się tym? No to po co to? Nie palić a i tak się truć?…

Licealista z dripperem :

-Mod, YIHI, ten mini. Elektryk. Dobry, ale ja wole mechaniki. Zresztą i tak bym nie kupił, kasa misiu, kasa…chociaż…a ile Wat ten daje? 60? Eeeeee.. słabo… ja bym kupił elektryka, ale tak ze 200 Wat żeby dawał, no tak kasa, k…a, drogie to wszystko…

Dwóch 6,7 letnich malców:

-Fajne, coś tu świeci…ty wiesz…? Tata ma podobne, to papieros, tylko że elaktroniczny…
Elaktroniczny? No taki na baterie, sie naładuje i puszcza chmury, mamę to wnerwia…

Starsza Pani z ciężką torbą:

-Coś mi przypomina…zaraz…a ten płyn, to ten liquid? To ten e-papieros, tylko jakiś inny taki…
Niech Pan wpadnie do szkoły, mam kilka w szufladzie, no ,nie takich… Proszę Pana, dlaczego nikt tego nie pilnuje, co robią rodzice, przecież te dzieciaki się wytrują kiedyś…jak można to sprzedawać dzieciom, to dzieci przecież…

Dwie młode zakonnice, Szarytki:

-Tak, tu jest liquid, widziałyśmy takie i podobne we Włoszech… na jednej wycieczce byli ludzie z tym, ładnie pachniało… ale tam jest to strasznie drogie… chciałam ojcu kupić, bo pali jak nasz smok wawelski… tak, wiem można już i u nas, pewnie mu kupię… Szkodliwe? A co dziś nie jest szkodliwe?

Starszy nobliwy Pan:

-Idź pan z tym ,bo zawołam policję….

Chłopak z dziewczyną, studenci:

-Tak, wiemy, po chwili przyglądania się, to e-p tak zwany… tylko jakiś inny… ale fajny, tylko ciężki strasznie. Nie mogłabym tego nosić .. ja mam taki mały kobiecy, kupiłam tu w Galerii i te olejki też tam kupuję… On nie pali, nie palił nigdy i nie rozumie tego, nie pytaj go nawet… ale ja się cieszę, już od pół roku nie tknęłam tego śmierdzącego, no i wychodzi 10 razy taniej i nie cuchnę tak, brrrr….

Nieszablonowy mężczyzna z torbą na ramieniu:

-Ja nie wiem??? Tommy, to ja, pol….😉
#######################################################################################################

Ceterum censeo Directiva Tobaccorum delendam esse!
(A poza tym uważam, że Dyrektywa Tytoniowa winna być zniszczona!)

 
19 komentarzy

Opublikował/a w dniu 22 Kwiecień 2015 w ogólne

 

19 responses to “Krakowska sonda uliczna by Tommy Black

  1. nemiasty

    22 Kwiecień 2015 at 11:04

    Pol jest wszędzie!😀
    Czytając tą sondę nie trudno zauważyć jaka jest wiedza ludzi, których mijamy na ulicy z EP w ręce. Nie mówię tu o samym modelu, bo wiadomo, że nie każdy mijany na ulicy to Pol😉

     
  2. Tommy Black

    22 Kwiecień 2015 at 11:11

    Ja trochę przypadkowo użyłem tam SX YiHi,taki po prostu miałem przy sobie,i to też dzięki niemu ta sonda powstała.Czekając pod Galerią na żonę, bo wewnątrz to ja nie mogę🙂,pomyślalem a zapytam ludzi na wielkim placu – co to jest?Gdybym miał jakiegoś egona,to już nie byłoby pewnie tak ciekawie…

     
    • Rushling

      23 Kwiecień 2015 at 12:08

      Coś pokroju egona, to większość z zapytywanych od razu by wiedziała, że to ten… no… taki ten bardziej trujący i bardziej elektryczny. Zdecydowanie „Starszy nobliwy Pan” wygrał tę sondę w mojej opinii🙂

       
  3. Pasza

    22 Kwiecień 2015 at 11:26

    Widać, że ustawiona pseudo sonda. Beznadzieja totalna. Stary Chemiku- nie schodź na psy. Bądź sobą i nie daj sobą manipulować

     
    • StaryChemik

      22 Kwiecień 2015 at 11:37

      Ustawiona, mówisz… jak rozumiem, masz jakieś konkretne dowody na to. Karty na stół poproszę w takim razie.

       
  4. Alika

    22 Kwiecień 2015 at 14:35

    akurat Tomiego znam i wiem że gdyby sonde ustawił,to by o tym napisał.On taki jest.A ty Pasza możesz sobie uwazac co chcesz.Dla mnie jest fajna i zabawna no i ciekawa.

     
  5. Krasnal45

    22 Kwiecień 2015 at 14:48

    Eeee, więc jednak. Pol to facet😀

     
  6. k73

    23 Kwiecień 2015 at 11:12

    Taki jest poziom inteligencji społeczeństwa, które czyta średnio 0,5 książki na rok… I nie chodzi wcale o znajomość sprzętu, bo nie każdy musi się znać na wszystkim, ale też o inne wątki z wypowiedzi ludzi. Większość polskich użytkowników e-papierosów, nie rozumiejąc o co chodzi z lepszym sprzętem, oceniają go wyłącznie po wyglądzie, tak jak oceniają auto po kolorze lakieru albo ludzi po ciuchach, jakie mają na sobie… Poziom urzędników, organów kontrolujących jest taki sam – to przecież to samo społeczeństwo. Ale co się dziwić, obecne szkoły podstawowe i gimnazja realizują ok. 50% programu nauczania, jaki był wymagany 15 lat temu… I tak to później wygląda.

     
  7. Alika

    23 Kwiecień 2015 at 11:35

    A mnie coś innego w tej sondzie dziwi, ci ludzie nie wiedzą co to jest,ale że już truje,ciekawe?
    I jeszcze ten ksiądz, on naprawde myslał że już nie bedzie normalnych śmierdziuchów…?

     
  8. k73

    23 Kwiecień 2015 at 12:01

    Bo tak się teraz zdobywa wiedzę w tym świecie: powierzchownie: coś tam jej mignęło, jakiś nagłówek widziała, jakąś grafikę na FB oglądała, ktoś coś tam jej mówił, co sam na tej samej zasadzie usłyszał lub zobaczył… Szczegóły już nie są ważne, nikt ma na to czasu i chęci albo i tak niewielu zrozumiałoby. Do obecnego społeczeństwa bardziej dociera przekaz: czarne-białe, dobre-złe oraz prosta sensacja, którą podsuną media niż prawda. Tak to teraz działa, nie tylko w sferze e-fajek.

     
  9. Rushling

    23 Kwiecień 2015 at 12:30

    Ale nie ma się co bulwersować, propaganda poszła w świat poprzez media i po ptokach. Tym co mają w miarę elastyczny umysł można poświęcić czas na prostowanie medialnych rewelacji i podanie źródeł rzetelnie podchodzących do e-p. Tych umysłowo ociężałych i przekonanych informacjami z brukowców po prostu zbywać i czekać dnia kiedy ich jedyne prawdomówiące/piszące źródło wiedzy sprostuje informacje na temat chmurzenia. Ciekawe czy dożyję tych czasów…

     
  10. Tommy Black

    23 Kwiecień 2015 at 12:49

    „To ten e-papieros, tylko jakiś inny taki…
    Niech Pan wpadnie do szkoły, mam kilka w szufladzie, no ,nie takich…”
    Ta wypowiedź mnie szczególnie zastanowiła,bowiem mówiła to nauczycielka..
    I tak się zastanawiam,czy w tej szkole edukacja kończy się na /w szufladzie,czy też może są jakieś lekcje poświęcone takim sprawom jak e-p,czy palenie w ogóle?

     
    • magdalenkap

      24 Kwiecień 2015 at 15:53

      Raczej zabierają uczniom te e-papierosy jak zaliczą wpadkę😉 a i lekcje też są na ten temat, że szkodzą i w ogóle…

       
  11. Alika

    23 Kwiecień 2015 at 13:43

    Tomi takie lekcje musieliby najpierw mieć nauczyciele!

     
  12. irys77

    27 Kwiecień 2015 at 15:30

    Alika, ale nauczyciel jakby chciał, toby sam mógł się doszkolić w temacie. Mam koleżankę nauczycielkę która nie używa e-p a wie o nich dużo. Tak coby małolaci nie mogli jej zagiąć🙂

     
    • Tommy Black

      27 Kwiecień 2015 at 16:28

      Podoba mi się irys Twoja koleżanka. A ta wiedza jest jej potrzebna żeby wiedzieć co zarekwirować?
      Czy prowadzi jakieś rozmowy z gimbusami?🙂

       
  13. Alika

    27 Kwiecień 2015 at 22:29

    @irys
    Ja jakieś dziwne nadzieje zawsze pokładam w nauczycielach,niestety często się mylę.
    Chciałabym jednak żeby w szkołach było coś sensownego o e-p , a nie tylko jak w tej sondzie Tomiego.

     
  14. irys77

    28 Kwiecień 2015 at 11:07

    TB, stara się im tłumaczyć kto powinien używać e-p, że to nie ma być dla lansu a ma być zdrowszą alternatywą i t.d. ….. nie pozostaje przy rekwirowaniu🙂
    Alika
    ja mam nadzieję, że więcej pozytywnych (dla nas) wyników badać nad e-p, doprowadzi do większego uświadomienia społeczeństwa a za czym idzie zmniejszy liczbę używających e-p dla „lansu”.

     
  15. Anonim

    29 Kwiecień 2015 at 12:10

    Dzieci i Mloda Pani najlepsze wypowiedzi „mame to wnerwia”😀 i „ciekawe co mi kupi?” jakbym slyszal swoja kobietke😀

     

Skomentuj

 
