RSS

ISTOTNE! Zbiór publikacji naukowych z roku 2015 związanych z chmurzeniem

11 Sty

Dziś wpis bardzo krótki, ale istotny. Stowarzyszenie francuskich chmurzących, AIDUCE, stworzyło bezcenny dokument (PDF), w którym zebrało niemal sto najistotniejszych prac opublikowanych w 2015, a dotyczących chmurzenia. Co ważne, nie są to tylko tytuły czy streszczenia prac, ale ich pełne teksty, łącznie z bibliografią. Chylę czoła, bo ten dokument wymagał naprawdę mrówczej pracy. Całość obejmuje ponad tysiąc stron tekstu. W dokumencie AIDUCE znajduje się też pełen tekst słynnego zeszłorocznego raportu Public Health England, jak również streszczenia komunikatów z ubiegłorocznego zjazdu SRNT (The Society for Research on Nicotine & Tobacco).
Będzie to naprawdę ważne źródło informacji, ale jest też drugi aspekt. Jeśli ktoś Wam powie, że jest niewiele prac naukowych na temat chmurzenia, możecie spokojnie odesłać tę osobę właśnie do tego źródła. Mam nadzieję, że i w kolejnych latach Francuzi będą kompilować tego typu dokumenty.

Korzystając z okazji chciałbym w tym miejscu podziękować szczególnie Dorocie za znalezienie tego dokumentu i informację o nim.

Ceterum censeo Directiva Tobaccorum delendam esse!
(A poza tym uważam, że Dyrektywa Tytoniowa winna być zniszczona!)

 
3 komentarzy

Opublikował/a w dniu 11 Styczeń 2016 w ogólne

 

Tagi: , ,

3 responses to “ISTOTNE! Zbiór publikacji naukowych z roku 2015 związanych z chmurzeniem

  1. zibithebear

    11 Styczeń 2016 at 14:07

    Super materiał! Jest tego mnóstwo i nie sposób go choćby przejrzeć ze zrozumieniem na szybko, ale na pewno poczytam co bardziej interesujące kawałki. Dzięki Stary Chemiku. Pozdrawiam🙂

     
    • StaryChemik

      11 Styczeń 2016 at 19:35

      Ja też będę to powoli sobie studiował. Znałem większość tych prac, ale niektóre mi jakoś umknęły.
      A podziękowania należą się przede wszystkim Dorocie z Salonu Rozchmurzonych.

       
      • Dorota

        12 Styczeń 2016 at 10:57

        Cala przyjemnosc po mojej stronie!
        Bardzo mi milo, ale ja dziekowalabym w pierwszej kolejnosci Aiduce! a pozniej sigmagazine! ja to tylko kliknelam paluszkiem!

         

Skomentuj

 
