RSS

PILNE! Morawiecki chce obłożyć liquidy szaloną akcyzą i nas złupić!

20 Czer

Dziś właśnie ukazała się w mediach informacja o tym, że Ministerstwo Finansów chce obłożyć liquidy podatkiem akcyzowym. Przyznam, że proponowana wielkość akcyzy – 0,7 zł/1 ml, czyli mówiąc po prostu – 7 zł/butelkę 10 ml wprawiła mnie w autentyczne osłupienie. Oznacza to niemal 100% wzrost cen płynów.
Ten ruch jest oczywiście kompletnie niezrozumiały, jeśli weźmiemy pod uwagę kwestie zdrowotne. OK, rozumiem akcyzę na towary szkodliwe – papierosy czy alkohol, ale nakładanie haraczu na ludzi, którzy postanowili zerwać z nałogiem palenia jest nieludzkie i zwyczajnie bandyckie. OK, to są mocne słowa, ale moim zdaniem zupełnie adekwatne w tej sytuacji. Tak, panie Morawiecki – działania MF w tej sprawie są absolutnie bandyckie.
Nie wiem, co możemy teraz zrobić. Wiem natomiast jedno – nie możemy w tej sprawie milczeć. Liczę na to, że pomimo sezonu wakacyjnego spróbujemy coś zrobić, jakoś zadziałać. Zastanówmy się nad tym. Podyskutujmy. Sprawa jest naprawdę pilna.
Proszę, rozpowszechnijcie tę informację jak najszerzej – na forach, w grupach, na twitterze. Wszędzie, gdzie się da.

Ceterum censeo Directiva Tobaccorum delendam esse!
(A poza tym uważam, że Dyrektywa Tytoniowa winna być zniszczona!)

 
46 Komentarzy

Opublikował/a w dniu 20 czerwca 2017 w ogólne

 

Tagi: ,

46 responses to “PILNE! Morawiecki chce obłożyć liquidy szaloną akcyzą i nas złupić!

  1. BBb

    20 czerwca 2017 at 15:57

    500+ 🙂

     
    • BBb

      20 czerwca 2017 at 15:59

      BTW. „nakładanie haraczu na ludzi, którzy postanowili zerwać z nałogiem palenia jest nieludzkie i zwyczajnie bandyckie” – przestali palić, więc nie płaca akcyzy. Dziura w budżecie sama się nie zasypie bo obywatele są zdrowsi.

       
      • Kamil

        20 czerwca 2017 at 20:50

        Nie chodzi o zdrowie tylko o czysty zysk, załóżmy że 10 milionów Polaków pali jedną paczkę dziennie, a teraz wprowadźmy zmianę. Co roku z powodu e-papierosów przestaje palić pół miliona Polaków, czyli dochody za akcyzę ze sprzedaży zwykłych papierosów maleją, tym samym premie dla „Rządzących naszym Państwem” też są mniejsze a taki poseł nie weźmie 5000 zł na rękę bo za mało.

         
  2. Krasnal45

    20 czerwca 2017 at 16:10

    Czego Mirku nie rozumiesz? Pozwól, że Ci wytłumaczę. Nie chodzi o wpływ z tej bandyckiej akcyzy, bo go nie będzie. Chodzi o dobicie rynku i oczyszczenie pola dla BigTobacco. Swoją drogą, ciekaw jestem, gdzie w tym roku na wakacje wyjeżdzają nasi kochani politycy z MF i MZ?

     
    • Grzegorz

      21 czerwca 2017 at 13:04

      Prosiłbym o trochę bardziej przemyślane odpowiedzi, nie wszystko jest spiskiem wielkich korporacji a akcyza na bazy nikotynowe nie ma dobić rynku bo rynek rozwija się prężnie i za nic ma sobie ustawy przeszkadzające w jego rozwoju. Akcyza ma zapewnić wpływy do budżetu państwa bo jest to właśnie dziura po tych, którzy rzucili zwykłe fajki i teraz zaspokajają nałóg w inny sposób, który nie daje żadnych wpływów państwu. Nie jest to ani słuszne ani dobre, nie powinno tego być. Jednak nie dajmy się zwariować, nie żyjemy w świecie wiecznych spisków.

       
      • Irek

        21 czerwca 2017 at 14:07

        „Akcyza ma zapewnić wpływy do budżetu państwa”………….
        Moja wyliczanka: 1. Objęcie podatkiem akcyzowym spowoduje spadek zainteresowania produktami EIN i płynami do nich, co może wielce prawdopodobnie oznaczać zwolnienia pracowników w firmach z branży EIN. Skutek: Byli pracownicy trafią do „pośredniaka” po zasiłek dla bezrobotnych wypłacany z budżetu państwa – STRATA DLA BUDŻETU. Budżet państwa nie zostanie zasilony podatkiem dochodowym od wynagrodzenia tychże pracowników – STRATA DLA BUDŻETU.
        2. Wyższa cena = spadek sprzedaży a co za tym idzie zmniejszone wpływy z podatku VAT i podatku dochodowego płaconego przez firmy. Kolejna STRATA DLA BUDŻETU.
        3. Wielu waperów nie będzie stać na drogie płyny. Wrócą do zwykłych analogów, a szukając oszczędności znajdą papierosy z przemytu. Kolejna STRATA DLA BUDŻETU.
        CHWAŁA ministrowi za to że część waperów rzuci wapowanie i nie wróci do analogów. I to jest jedyny zysk, ale nie przynoszący dochodu w postaci gotówki.

         
  3. Marek Mareckimt

    20 czerwca 2017 at 17:11

    Kolego Krasnal45, zgadzam się z Tobą, to jest główna przyczyna wprowadzenia tejże. Zgadzam się również z Tobą Mirku, że to podłe i bandyckie. To sku#%$^two w najczystszej postaci. Bo wierzyć mi się nie chce, że te bestie nie wiedzą prawdy o e-papierosach. To zwykłe sługusy światowych korporacji, mordy na sprzedaż wystawione i kupione.

     
    • Marcin ZET

      20 czerwca 2017 at 19:03

      Kto i ile wziął w łapkę i tak się nie dowiemy, więc po co się denerwować.

       
  4. Motyl

    20 czerwca 2017 at 17:30

    Biznes biznesem, zawsze był bezwzględny. Nie rozumiem dlaczego książę milczy. Pewnie poprze. To jest dopiero skurwysyństwo. Coraz więcej hurtowników śmierci…

     
  5. Marcin ZET

    20 czerwca 2017 at 19:00

    PIS to bandyci, więc i metody mają bandyckie.
    pan morawiecki, już policzył ile dla Jarusia więcej na 500+ będzie.
    A może tak wszystko rzucić w diabły i poszukać … Pacanowa 🙂
    W Pacanowie kozy kują, więc Koziołek, mądra głowa,
    błąka się po całym świecie, aby dojść do Pacanowa.
    Właśnie nową zaczął podróż, by ją skończyć w Pacanowie.
    A co przeżył i co widział … nie da się opowiedzieć bo słów brak.

     
  6. aaa

    20 czerwca 2017 at 20:23

    Kto wie czy BAT nie miesza na rynku, bo wpływy musi mieć i zysk dla władzy na zabawki …..

     
  7. marquor

    20 czerwca 2017 at 22:28

    Nie wierzę,że Morawiecki celowo chce nas złupić,raczej jest niedoinformowany lub ma złe dane z min.zdrowia, to słaby punkt,więc trzeba do niego dotrzeć na twiterze.Łupienie narodu bardziej kojarzy się z poprzednią formacją rządu i nikt mi nie będzie wciskał kto jest łupieżcą. Podszepty które pochodzą z UE są czasami tak spreparowane,że trudno oddzielić prawdę od fałszu.Recepta-dotrzeć i przekonywać prawdą.
    Tak ja też spróbuję.

     
    • Sean4

      21 czerwca 2017 at 18:51

      Morawiecki doskonale wie, ile jest wpływów z akcyzy i ile kosztuje leczenie palaczy. Facet jest nawiedzony, a nie głupi – dlatego tłumaczyć jego posunięć niewiedzą nijak nie można. Po prostu zbiera szmal na Wielką Polskę dla prezesa, a obywatele to dla niego tylko statystyka. Statystycznie nawet kilka tysięcy Nowakow czy Kowalskich mozna spokojnie wrzucić w koszty.

       
  8. Czosnek

    20 czerwca 2017 at 23:21

    Jak przeczytałem o tym na łonecie to sobie pomyślałem co na to Pan Panie Mirku. Najwyższa pora wyjść na ulicę Warszawy i zaprotestować, przy okazji uświadomić społeczeństwo co to EIN. Nie mamy poparcia wśród polityków ani mediów. Prawda jest tylko w internecie i u Pana starychemiku. Powiem tylko tyle mieszkam w małej miejscowości i każdy patrzy na mnie jak na debila kiedy wapuje a przy tym znam kilkanaście osób, które wapują, reszta uważa się to świństwo gorsze od fajek. Dzisiaj w drodze do pracy uświadamiałem koleżanki co to EIN bo mówią idzie palacz ja na to, że nie palę one no jak a dym, ja mówię, że to para czy widzicie żebym coś palił. Drugi przypadek kilka miesięcy temu jestem w Kielcach (tylko tu mogę kupić liquid, grzałki itp) idą dwie staruszki jak mnie z daleka zobaczyły to się zatrzymały i czekały aż przejde na drugą strone ulicy. Taka jest świadomość ludzi. Na koniec wkur…. mnie tefałeny, publiczne, polsaty bo wszyscy przeciwko nam a każda stacja stacja mówi, że podaje prawdę i ma misję w dupe z nimi. Tylko BBC pokazało dokument o EIN. Czy ktoś z Was wie kiedy, gdzie będzie można obejrzeć billion lives po urywkach w necie chętnie bym zobaczył cala prawdę jak jesteśmy okłamywani przez tzw. poprawność polityczną!!!.

     
  9. dd

    21 czerwca 2017 at 01:02

    „Nieludzkie i bandyckie” to mocne słowa? Raczej zbrodnicze i nosi znamiona ludobójstwa. To bardziej adekwatny opis.

     
  10. k73

    21 czerwca 2017 at 07:30

    Przypominam (bo już pisałem tu kiedyś o tym) jak działa mechanizm akcyzy. Nie dodaje się wartości akcyzy do ceny zakupu z faktury (bo przy akcyzie nikogo nie interesuje po ile kupujesz towar i jaka jest jego wartość na fakturze), tylko dodaje się ją do tzw. ceny średnioważonej – ustalanej i podawanej na początku roku (tak jest jeśli chodzi o papierosy tradycyjne). Tak więc: rynkowa (detaliczna) wartość 1 ml: powiedzmy 1,2 zł +0,7 akcyzy x 1,23 vat = 2,34 zł. I to razy 10 = 23,40 za 10 ml. Widełki są znikome. A jeśli z danych wyjdzie, że najlepiej w Polsce sprzedają się liquidy Liquin od ESW, to wtedy będzie 1,9 zł + 0,7 x 1,23 = 3,20 zł. I to razy 10 = 32 zł. Czyli po wejściu akcyzy liquid 10 ml będzie kosztował 24 zl – 32 zł (średnia: 28 zł).

     
  11. fryc

    21 czerwca 2017 at 08:00

    nic się nie zrobi bo środowisko e-palaczy jest niezorganizowane i takie zostanie.
    aspekty zdrowotne nie mają znaczenia.liczy się kasa na nie inwestycyjne wydatki.
    0,70zł za 1ml na jest minimalna stawka wyjściowa,z której może się zrobić 7zł/1ml.
    a kto im zabroni?
    e-palacze to w większości nie elektorat pis.elektorat pis w większości leci na przemycie(to zdanie to taka bardzo ogólna analiza)

     
  12. refurbished

    21 czerwca 2017 at 10:28

    MF zaproponuje wysokość stawki akcyzy dla płynu do papierosów elektronicznych na poziomie 0,7 zł za 1 mililitr tego płynu, a dla wyrobów nowatorskich na poziomie 141,29 zł za każdy kilogram i 31,41 proc.
    Zapominamy o ostatnim – jeszcze prawie 1/3 na górkę.

    Ale uderza nierówność w opodatkowaniu – na 1kg liquidu będzie nałożona danina w wysokości 700 zł.
    Fiskusowy „Janosik” zabierający bogatym i biednym ma swoiste poczucie sprawiedliwości.
    Jeśli mam pominąć wulgaryzmy, to w zasadzie dalszą część wypowiedzi zmilczę.

     
  13. Fabik

    21 czerwca 2017 at 11:45

    jest źle i będzie jeszcze gorzej z całym e-paleniem; moim zdaniem trzeba tą sprawę i inne nagłośnić w mediach, to jedyny skuteczny sposób w tym kraju; TVN pewnie chętnie kupi ten temat, tym bardziej że może być on wykorzystany politycznie (w aspekcie zdrowotnym); mamy tu coś na zasadzie problemu z medyczną marihuaną; zapewne dobrze by było poszukać wsparcia np. w ruchu Kukiz i naświetlić im problem; plus jakiś wywiadzik w tv ze Starym Chemikiem itp.

     
  14. refurbished

    21 czerwca 2017 at 12:09

    Mam pomysł.

    Trzeba kobiety z czarnymi parasolkami na ulicę wysłać.
    Na parasolkach hasło „tak wyglądają płuca palacza”.

    Miłościwie nam panujący oczywiście w te pędy będą zapewniać, ze to był tylko taki wolny wniosek, że tak naprawdę to chcieli dać ulgowy VAT, ale „wicie, rozumicie”.

     
  15. Tomasz Waligórski

    21 czerwca 2017 at 13:04

    wiecie ile jest akcyzy od alkoholu etylowego???… cos około 5700 za h/l czyli 100 litrów. Czyli upraszczając litr spirytu to 57 zł akcyzy… A litr lq przyjmując że za 1ml będzie 0,7zł… poczymaj piwo wezmę kalkulator… 1000ml=1l czyli 1000×0,7=700zł… czyli od litra liquidu będzie 700 zł akcyzy!!!! 🙂 I teraz albo to faktycznie tak ma być, albo sie panu Morawieckiemu miejsca po przecinku popierdoliły… tak czy siak brzmi kosmicznie/komicznie… to katastrofa jakaś! p.s. To by była najwyższa akcyza na rynku wliczając benyznę, ropę, paliwo rakietowe i uran wzbogacony 😉

     
    • Kuba CIchy

      21 czerwca 2017 at 14:55

      Ujme to tak. Skończy się na tym, że zaczniemy tak kupować olejki i e-papierosy jak zwykłe tańsze czyli? Z przemytu 😉 Panie Tomaszu Waligórski to żeś pan konkretnie dojebał 😀 az mi sie papa uśmiechneła czytając pana wypowiedź. Pozdrawiam

       
  16. Kuba CIchy

    21 czerwca 2017 at 14:53

    Ujme to tak. Skończy się na tym, że zaczniemy tak kupować olejki i e-papierosy jak zwykłe tańsze czyli? Z przemytu 😉 Panie Tomaszu Waligórski to żeś pan konkretnie dojebał 😀 az mi sie papa uśmiechneła czytając pana wypowiedź. Pozdrawiam

     
  17. rav64

    21 czerwca 2017 at 15:51

     
    • Marcin ZET

      21 czerwca 2017 at 16:11

      Co to jest gazeta.pl (ścierwo-bruk) większość wie, więc komentarz zbędny. Natomiast komentarze do „artykułu” warto poczytać. Nawet dyżurni z BigTabaco na miejscu …. jakie to dobre rozwiązanie … bo prawdziwy tytoń i nic się nie pali, etc. Pozostaje tylko splunąć TFU.

       
      • imag123

        21 czerwca 2017 at 17:11

        Pan Stary Chemik, jak czytam to chyba wielbiciel gazety wywiórczej

         
        • StaryChemik

          21 czerwca 2017 at 18:23

          Może i czytasz, ale z wyciąganiem wniosków masz problem.

           
  18. imag123

    21 czerwca 2017 at 17:08

    całymi dniami słucham wiadomości, i nie doszły do mnie takie informacje, proszę o żródło, na stronie ministerstwa też nie ma takich treści

     
    • StaryChemik

      21 czerwca 2017 at 18:24

      Proponuję poważniejszą analizę, to i na stronach rządowych to znajdziesz. Wystarczy trochę się wysilić. Dasz radę.

       
    • Sean4

      21 czerwca 2017 at 19:02

      Proszę kliknąć niebieskie „e” po lewej na dole, w ten dlugi pasek u gory wpisać „e-papierosy nowatorskie akcyza” i nacisnąć ten największy klawisz na klawiaturze. Po sekundzie ujrzy kolega 10 źródeł. Z tego co widzę, jedno uzna kolega za wiarygodne:)

       
  19. refurbished

    21 czerwca 2017 at 18:40

    To nie jest prima-aprilis.
    To się dzieje naprawdę.
    [url=http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12299602/katalog/12440488#12440488]Rządowe Centrum Legislacji – Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym[/url]

    kwiatki:
    płyn do papierosów elektronicznych  roztwór wykorzystywany w papierosach
    elektronicznych, zarówno z nikotyną jak i bez nikotyny, w tym baza do tego
    roztworu zawierająca glikol lub glicerynę;

    samolotem i statkiem przewieziemy bez akcyzy 50 ml
    autem i rowerem 10 ml
    znajomy z kraju członkowskiego może nam wysłać okazjonalnie 10 ml
    na cele handlowe wskazuje objętość przekraczająca 200 ml

    W Ocenie Skutków Regulacji odkryto karty:
    Papierosy elektroniczne są alternatywą dla palenia tradycyjnych papierosów. Są też używane równocześnie z tradycyjnymi wyrobami tytoniowymi. Używanie przez konsumentów wyrobów nieopodatkowanych akcyzą odbywa się kosztem konsumpcji opodatkowanych akcyzą tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Zatem wprowadzenie opodatkowania płynu do papierosów elektronicznych i wyrobów nowatorskich ma na celu zapewnienie analogicznego traktowania podatkowego wyrobów substytucyjnych względem tradycyjnych wyrobów tytoniowych.

    no comments

     
  20. refurbished

    21 czerwca 2017 at 18:43

    To nie jest prima-aprilis.
    To się dzieje naprawdę.
    [url=http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12299602/katalog/12440488#12440488]Rządowe Centrum Legislacji – Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym[/url]

    kwiatki:
    płyn do papierosów elektronicznych  roztwór wykorzystywany w papierosach
    elektronicznych, zarówno z nikotyną jak i bez nikotyny, w tym baza do tego
    roztworu zawierająca glikol lub glicerynę;

    samolotem i statkiem przewieziemy bez akcyzy 50 ml
    autem i rowerem 10 ml
    znajomy z kraju członkowskiego może nam wysłać okazjonalnie 10 ml
    na cele handlowe wskazuje objętość przekraczająca 200 ml

    W Ocenie Skutków Regulacji odkryto karty:
    Papierosy elektroniczne są alternatywą dla palenia tradycyjnych papierosów. Są też używane równocześnie z tradycyjnymi wyrobami tytoniowymi. Używanie przez konsumentów wyrobów nieopodatkowanych akcyzą odbywa się kosztem konsumpcji opodatkowanych akcyzą tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Zatem wprowadzenie opodatkowania płynu do papierosów elektronicznych i wyrobów nowatorskich ma na celu zapewnienie analogicznego traktowania podatkowego wyrobów substytucyjnych względem tradycyjnych wyrobów tytoniowych.

    no comments

     
    • Deimond.

      21 czerwca 2017 at 22:59

      Skurwysyństwo rządzących w najczystszej postaci… brak słów 😦

       
  21. Dimi

    21 czerwca 2017 at 18:57

    Proponuję zwrócić się z prośbą do PO i N, zorganizować zlot i burzę w Warszawie, inaczej nic się nie zmieni

     
  22. Dimi

    21 czerwca 2017 at 18:58

     
  23. marquor

    21 czerwca 2017 at 21:16

    To nie jest portal emocji politycznych i wieszanie psów nic nie da.Raczej dotrzeć do Morawieckiego bez tych emocji z argumentami.

     
    • marquor

      21 czerwca 2017 at 21:38

      P.S.najlepiej ktoś z palety wybitnych ekspertów takich jak autor blogu dr.Dworniczak czy prof.Sobczak.

       
  24. Jarek

    21 czerwca 2017 at 22:36

    Nie wiem czy to żart ale wychodzi na to że chcą dać akcyze nawet na zerówki

    Click to access dokument294835.pdf

     
    • stastny (@stastniasty)

      22 czerwca 2017 at 09:21

      to, że wychodzi, „że chcą dać nawet na zerówki” moim zdaniem świadczy o braku znajomości tematu, braku wyczucia i zwykłej głupocie. Optymistycznie podejrzewam, że ten projekt się jeszcze zmieni i takie kwiatki z niego wypadną, to samo dotyczy wys. akcyzy, która jest oderwana od realiów

       
  25. Valagar

    22 czerwca 2017 at 07:26

    Należy rozpocząć szeroko zakrojoną kampanie na YT oraz zacząć zbierać podpisy pod dokumentem, ktory zablokuje te poronione przepisy.

     
  26. fryc

    22 czerwca 2017 at 09:57

    przed chwilą przeczytałem że planują na tym zarobić 100 milionów w roku.przecież to grosze.

     
  27. Marcin ZET

    22 czerwca 2017 at 10:59

     
  28. Ciemniak

    22 czerwca 2017 at 13:20

    Nie rozumiem zupełnie kwoty, którą założono jako wpływ do budżetu.
    Najprościej i najogólniej licząc 100 mln PLN / 0,7PLN/ml daje nam rocznie odparowane 142,857 mln ml liquidu (pozostałe produkty mające być objęte akcyzą pomijam).
    Zakładając „maksymalne zalecane” zużycie liquidu 3 ml na osobę daje nam 130 tysięcy vaperów w Polsce… (142857000ml/365dni/3ml na osobę)
    Już na wstępie mówiąc trywialnie lecą sobie w c…a.
    Stawka akcyzy została wywindowana w kosmos – ciemnemu ludowi się wmówi że to będzie ich kosztem zaledwie stumilionowy wpływ do budżetu, tymczasem okaże się że jest to kwota rzędu miliarda.

     
    • stastny (@stastniasty)

      22 czerwca 2017 at 14:36

      pan z ministerstwa powiedział dzis w radio że cały rynek lq w Polsce to dwie cysterny (rozumiem, że to w rozliczeniu rocznym). Na szybko sobie policzyłem przyjmująć poj. cysterny na ok. 63m3… wyszło mi z tych dwóch cystern 88mln zł akcyzy przy podanej stawce 0,7zł za ml…Pytanie czy cały rynek lq to faktycznie dwie cysterny??? 🙂

       
  29. Valagar

    22 czerwca 2017 at 16:44

    nie, teraz jest juz 2,5 cysterny 🙂

     
  30. imag123

    16 października 2017 at 20:59

    Trzeba zarobić na rezydentów !

     

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

 
%d blogerów lubi to: